  • 1. Data: 2003-02-06 09:50:24
    Temat: Odszkodowanie w PZU
    Od: ":: Rasta Kox ::" <s...@p...pl>

    Witam
    Chcę przedstawić swoje opinie i wątpliwości dot. działania PZU S.A. Otóż
    podczas mojego wyjazdu ktoś włamał się do mojego mieszkania i okradł mnie.
    Cała kwota ubezpieczenia była 5/8 strat. Skradziono głównie sprzęt
    elektroniczny i gotówkę. Pani z PZU powiedziała, że po rozpatrzeniu sprawy
    firma ubezpieczeniowa może wypłacić mi 70% wartości polisy, gdyż tyle
    wypłacają za elektronikę. O ile za stary komputer proponowali więcej, niż
    był realnie wart, o tyle nie uwierzyli nawet, że miałem nowy aparat
    fotograficzny. Nie wystarczył dowód dostarczenia przez kuriera, oryginalne
    pudełko oraz instrukcja. Jednak nie walczyłem o niego, gdyż udokumentowane
    rzeczy zapełniały całą polisę. Załamało mnie jednak, że dostanę tylko 70%
    mojej polisy, czyli tylko 7/16 wartości mojego sprzętu. Teraz PZU broni się
    przed wypłaceniem ubezpieczenia, stwierdzając, że okna były źle
    zabezpieczone. Niestety nikt nie wskazał mi, aby założyć dodatkowe
    zabezpieczenia do okien plastykowych. Nie zwrócili uwagi na to, że
    natychmiast po włamaniu zorientowałem się w rynku dodatkowych zabezpieczeń i
    założyłem klamki z zamkami z atestem. Odrzucili pozew o odszkodowanie i
    teraz złożyłem apelację. Co powinieniem zrobić, aby dostać odszkodowanie i
    czy ewentualnie nie zmienić firmy ubezpieczeniowej?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i życzę uniknięcia tak niemiłych przypadków,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-02-06 10:03:56
    Temat: Re: Odszkodowanie w PZU
    Od: a...@p...onet.pl

    > PZU broni się
    > przed wypłaceniem ubezpieczenia, stwierdzając, że okna były źle
    > zabezpieczone. Niestety nikt nie wskazał mi, aby założyć dodatkowe
    > zabezpieczenia do okien plastykowych.

    Obawiam się, że było to zawarte w OWU

    Nie zwrócili uwagi na to, że
    > natychmiast po włamaniu zorientowałem się w rynku dodatkowych zabezpieczeń i
    > założyłem klamki z zamkami z atestem.

    To też nie jest raczej argument przemawiający na Twoją korzyść - to tak, jak
    byś sam się przyznał, że zabezpieczenia były niewystarczające...

    Odrzucili pozew o odszkodowanie i
    > teraz złożyłem apelację. Co powinieniem zrobić, aby dostać odszkodowanie

    Szczerze - na tym etapie to radziłabym dobrego prawnika.

    > czy ewentualnie nie zmienić firmy ubezpieczeniowej?'

    Jeśli zmienisz - uwaznie przeczytaj OWU i zastosuj się do nich.
    Niestety - zazwyczaj agenci nie informują o szczegółowych wymaganiach i później
    naprawdę wiele osób spotyka tak niemiła niespodzianka jak Ciebie.

    Karina

  • 3. Data: 2003-02-06 18:41:23
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    To typowy objaw działania niemal wszystkich ubezpieczycieli .

    Mam jednak pytanie czy polisa ubezpieczeniowa była podpisana w twoim
    mieszkaniu i czy ewentualnie był jakiś spec od ubezpieczyciela coby
    stwierdzić stan zabezpieczeń żeczywistych zabezpieczeń lub wyceny majątku.

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-02-08 12:52:35
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Niestety - zazwyczaj agenci nie informują o szczegółowych wymaganiach i
    później
    > naprawdę wiele osób spotyka tak niemiła niespodzianka jak Ciebie.

    I tu według mnie klient powinien powołać się na wprowadzenie w błąd przez
    agenta.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-10 08:39:00
    Od: a...@p...onet.pl

    > I tu według mnie klient powinien powołać się na wprowadzenie w błąd przez
    > agenta.

    Widzę dwa podstawowe problemy:
    1/jak to "wprowadzenie w blad" udowodnic?
    2/ klient podpisujac polise zazwyczaj podpisuje zawarte w niej (baaardzo malymi
    literkami) oswiadczenie, ze zapoznal sie z OWU i ze otrzymal ich egzemplarz - i
    ze wypelnia ustalone tam warunki :(

    Karina