    From: "Agent 0700" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie od pracodawcy
    Date: Wed, 18 Feb 2009 12:07:38 +0100

    W dniu 30.10.2008 miałem w pracy wypadek w wyniku którego maszyna urwała mi
    > kawałek palca - pierwszy paliczek piątego palca lewej ręki. Niby nic
    > "wielkiego", ale z zawodu jestem informatykiem a jako stolarz pracowałem
    > bo w okolicy nie było ofert pracy w moim zawodzie.

    Serdecznie współczuję :-(

    > jednoznacznie, ze powodem wypadku było nie przestrzeganie przepisów BHP
    > przez pracodawcę i brak niezbędnych zabezpieczeń na maszynach.

    A ja myślę, że brak wyobraźni i nieuwaga obsługującego.

    > maszyny na której doszło do wypadku - brak osłony harmonijkowej nad
    > głównym frezem heblarki.

    Te wszystkie osłonki, szybki zabezpieczające są wkurzające i nic przez nie
    nie widać, Jak chcesz widzieć czy maszyna robi dobrze to niestety, ale
    trzeba je powywalać.

    > płacił gdyż to nie z jego winy doszło do wypadku.

    Nie bardzo się znam na prawie, ale i on może po d... dostać.

    > Jakie są szanse na wygraną? ( własciciel stwierdzil ze skoro wiedzialem iz

    Mam nadzieję, że nie duże.

    Widziałeś kiedyś stolarza ze wszystkimi palcami?

    > maszyny sa niebezpieczne to mogłem powiedziec ze nie chce na nich pracowac

    Jak się bałeś przy nich pracować i widziałeś, że nie mają zabezpieczeń to
    trzeba było odmówić pracy. A nie dopiero jak się coś stało to wina
    pracodawcy.

    > W jakiej wysokości odszkodowania mogę dochodzić na drodze sądowej?

    Jak największej :-)

    Ile sąd zasądzi to inna sprawa.

    Pozdrawiam

    Jacek