  • 1. Data: 2013-12-23 22:52:13
    Temat: Odstąpienie od umowy zawartej zdalnie (kupno biletu)
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Zarezerwowałem bilet na przejazd autokarem, ale w związku ze zmianą
    przyznanych mi urlopów nie będę mógł z niego skorzystać. Przewoźnik ma
    jakieś procedury anulowania biletu (kosztujące 1/4 wartości biletu _-_),
    z których zapewnię skorzystam. Niemniej zastanawiam się czy obowiązuje
    tu zasada 10 dni przy zakupie przez internet. Przypominam, że jest to
    rezerwacja na konkretny kurs o konkretnej godzinie.

    Wydaje mi się, że chyba 10 dni tutaj nie działa, prawda?

  • 2. Data: 2013-12-24 11:54:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl>

> [...]
    > rezerwacja na konkretny kurs o konkretnej godzinie.
    >
    > Wydaje mi się, że chyba 10 dni tutaj nie działa, prawda?

    Jest konwencja Wiedeńska i jakieś przepisy z nią zgodne np dotyczące zwrotu
    tanich biletów lotniczych kupowanych przez internet

  • 3. Data: 2013-12-24 13:23:26
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 23 gru 2013 22:52, PlaMa pisze:
> [...]
    > rezerwacja na konkretny kurs o konkretnej godzinie.
    >
    > Wydaje mi się, że chyba 10 dni tutaj nie działa, prawda?

    Nie, umowy dotyczące usług transportowych nie podlegają możliwości
    odstąpienia od umowy w terminie 10 dni.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2013-12-24 23:05:47
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 13:23:26 UTC+1 użytkownik .B:artek. napisał:

    > Nie, umowy dotyczące usług transportowych nie podlegają możliwości
    >
    > odstąpienia od umowy w terminie 10 dni.
    >

    > --
    >
    > .B:artek.

    A w jakim terminie ?

  • 5. Data: 2013-12-26 12:22:27
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 24 gru 2013 23:05, Marek Wisniewski pisze:
    > A w jakim terminie ?

    W żadnym. W ogóle nie można odstąpić od takiej umowy na podstawie
    przepisów o zawieraniu umów na odległość.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2013-12-27 22:00:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > W żadnym. W ogóle nie można odstąpić od takiej umowy na podstawie
    > przepisów o zawieraniu umów na odległość.

    To przecież on się nie pyta o te przepisy tylko jakiekolwiek. Np taki zwykły
    bilet na pociąg można zwrócić do jego odjazdu.

  • 7. Data: 2013-12-27 22:56:41
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27 gru 2013 22:00, John Kołalsky pisze:
    > To przecież on się nie pyta o te przepisy tylko jakiekolwiek. Np taki
    > zwykły bilet na pociąg można zwrócić do jego odjazdu.

    Jeśli tak, to poddaj podstawę takiej możliwości.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2013-12-28 01:54:41
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-27 22:56, .B:artek. pisze:

    > Jeśli tak, to poddaj podstawę takiej możliwości.

    Regulaminy przewoźników?

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2013-12-28 18:29:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Sonn" <p...@p...onet.pl>

    > Regulaminy przewoźników?

    Raczej ta konwencja i odpowiednia ustawa

  • 10. Data: 2013-12-28 20:46:00
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 28 gru 2013 18:29, John Kołalsky pisze:

    > Raczej ta konwencja i odpowiednia ustawa

    Szczegóły? Bo coś dzwoni, ale nie w tym kościele. Konwencja wiedeńska o
    czym? O międzynarodowej sprzedaży towarów?

    --
    .B:artek.