  • 1. Data: 2005-03-07 14:06:14
    Temat: Odśnieżanie chodnika przed posesją- straż miejska
    Od: "Alicja" <r...@i...pl>

    Czy jest jakiś określony w ustawie czas odśnieżenia chodnika przed posesja?
    Jeśli pada cały czas, czy mam non stop biegać z łopatą?
    Słyszałam że nalezy to zrobić do 2 godz po zakończeniu opadów.
    Czy może mi ktos podac podstwe prawną? potrzebny jest mi argument do
    dyskusji z uprzykrzajacymi sie strażnikami miejskimi.
    Pozdrawiam
    Alicja

  • 2. Data: 2005-03-07 14:13:17
    Temat: Re: Odœnieżanie chodnika przed posesjš- straż miejska
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@i...pl> napisal(a):
    > Czy jest jakiœ okreœlony w ustawie czas odœnieżenia chodnika przed posesja?
    > Jeœli pada cały czas, czy mam non stop biegać z łopatš?
    > Słyszałam że nalezy to zrobić do 2 godz po zakończeniu opadów.
    > Czy może mi ktos podac podstwe prawnš? potrzebny jest mi argument do
    > dyskusji z uprzykrzajacymi sie strażnikami miejskimi.

    A mnie w ogóle interesują namiary na przepisy na ten temat. Rodzice mają
    domek jednorodzinny przy drodze bez chodnika, z poboczem. Też mają to
    odśnieżać? Trzeba by chyba kogoś do tego zatrudnić, bo to jest pod
    górami i starsi ludzie wymiękną przy próbach odśnieżania
    ponadpółtorametrowych gór śniegu usypanego przez przejeżdżające pługi.
    Nawet dla mnie odkopanie tunelu żeby autem wjechać do bramy to orka na
    pół godziny, zwłaszcza że taki śnieg jest zwarty, mokry i cieżki, to nie
    jest ogarnywanie "puchu".
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-03-07 14:52:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > Nawet dla mnie odkopanie tunelu żeby autem wjechać do bramy to orka na
    > pół godziny, zwłaszcza że taki śnieg jest zwarty, mokry i cieżki, to nie

    Tutaj raczej opisowo, ale szczegółowo i przekrojowo:

    http://www.abrys.pl/pk/index.php?r=artykuly&id=3301

    --
    spp

  • 4. Data: 2005-03-07 20:22:48
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Czy jest jakis okreslony w ustawie czas odsniezenia chodnika przed
    > posesja?
    > Jezli pada caly czas, czy mam non stop biegac z lopata?
    > Slyszalam ze nalezy to zrobic do 2 godz po zako?czeniu opadów.
    > Czy moze mi ktos podac podstwe prawna? potrzebny jest mi argument do
    > dyskusji z uprzykrzajacymi sie straznikami miejskimi.
    powoluja sie na
    rt. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
    czystości i porządku w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.):
    "Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku
    przez:
    (...)uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się
    wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną
    bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest
    obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny
    postój lub parkowanie pojazdów samochodowych,"

    mozna spokojnie im odpowiedziec ze nie ma okreslonego czasu sprzatania
    oraz , ze oczekujesz az miasto wypelni swoj bowiazek czyli:
    art 5 pkt 4.
    Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do
    zarządu drogi. Do obowiązków zarządu drogi należy także:
    2) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z
    chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej,

    odsniez raz , a pozniej sie powoluj ze nie masz gdzie bo starego nie
    usuneli.
    Co prawda to oni pewni odpowiedza, ze nie ma okreslonego czasu na to
    usuniecie :)

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 5. Data: 2005-03-07 20:37:50
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    leon napisał(a):
> [...]
    > wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną
    > bezpośrednio przy granicy nieruchomości;

    Czyli jeśli jest ulica wyłożona kostką, a obok nie ma chodnika tylko
    trawiaste (latem przynajmneij ;) ) pobocze, to nie mam obowiązku
    odśnieżania tego terenu?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2005-03-08 16:33:49
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Czyli jeśli jest ulica wyłożona kostką, a obok nie ma chodnika tylko
    > trawiaste (latem przynajmneij ;) ) pobocze, to nie mam obowiązku
    > odśnieżania tego terenu?
    dokladnie poniewaz czesci wydzielonej drogi brak

    leon