    From: leon <L...@n...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odœnieżanie chodnika przed posesjš- straż miejska
    Date: Mon, 07 Mar 2005 21:22:48 +0100

    > Czy jest jakis okreslony w ustawie czas odsniezenia chodnika przed
    > posesja?
    > Jezli pada caly czas, czy mam non stop biegac z lopata?
    > Slyszalam ze nalezy to zrobic do 2 godz po zako?czeniu opadów.
    > Czy moze mi ktos podac podstwe prawna? potrzebny jest mi argument do
    > dyskusji z uprzykrzajacymi sie straznikami miejskimi.
    powoluja sie na
    rt. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
    czystości i porządku w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.):
    "Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku
    przez:
    (...)uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się
    wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną
    bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest
    obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny
    postój lub parkowanie pojazdów samochodowych,"

    mozna spokojnie im odpowiedziec ze nie ma okreslonego czasu sprzatania
    oraz , ze oczekujesz az miasto wypelni swoj bowiazek czyli:
    art 5 pkt 4.
    Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do
    zarządu drogi. Do obowiązków zarządu drogi należy także:
    2) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z
    chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej,

    odsniez raz , a pozniej sie powoluj ze nie masz gdzie bo starego nie
    usuneli.
    Co prawda to oni pewni odpowiedza, ze nie ma okreslonego czasu na to
    usuniecie :)

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO