    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odsetki za zwłokę z TPSA
    Date: Tue, 22 Jan 2008 13:58:47 +0100

    Jackare pisze:
    > TPSA nalicza odsetki za zwłokę w płatności. Przy czym za termin zapłaty
    > TPSA uważa termin KSIĘGOWANIA płatności w ich systemie, czyli coś na co
    > za Chiny ludowe nie mam żadnego wpływu niezależnie od mojej lucz TPSA
    > dobrej czy złej woli.
    > Odetki naliczone są ZAWSZE - przynajmniej na moich fakturach. Robiliśmy
    > już z żoną różne "testy" np zapłacenie faktury na 10 dni przed terminem
    > i nic to nie daje. Zawsze są odsetki.
    > Oczywiście w skali mnie są to grosze, ale w skali np 10 mln abonentów
    > 0,10 zł odsetek daje 1 mln zł co już jest kwotą niebanalną i wygląda na
> [...]

    Za datę zapłaty należy uznać dzień, kiedy pieniądze znalazły się na
    koncie bankowym TPSA. Jeśli uważasz, że odsetki są niesłusznie
    naliczane, możesz złożyć reklamację. Jeśli odpowiedź będzie odmowna -
    pozostanie m. in. droga sądowa z pozwem o stwierdzenie nieistnienia
    zobowiązania w wysokości spornych odsetek.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz