    From: "Pierre" <b...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odsetki
    Date: Tue, 17 Sep 2002 23:31:01 +0200

    "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> a écrit dans le message de news:
    am813a$640$...@n...gazeta.pl...

> [...]
    wierzycieli.
    > Moim zdaniem tu sąd naruszył Twoje interesy, bo sąd miał prawo orzec, że
    > spłata nastąpi nawet w ciągu 10 lat, a tak wierzyciele mogli Ciebe wezwać
    do
    > spłaty już nazajutrz po uprawomocnieniu się wyroku. No, ale to uwaga na
    > marginesie.
    > Generalnie, jeśli wierzyciele nie wzywali Ciebie do spłaty, a ty spłacałeś
    > według własnego widzimisie to uczyniłeś zadość ich interesom i nie mają
    prawa
    > żądać od Ciebie żadnych odsetek. Mieliby to prawo, gdyby np. wezwali
    Ciebie
    > do spłaty
    > a) wyznaczając termin
    > b) nie wyznaczając terminu
    > a Ty byś nie spłacił ich
    > a) w zakreślonym terminie
    > b) niezwłocznie.
    > Wtedy by powstało opóźnienie i byłbyś zobligowany do płacenia odsetek.
    >
    > Pozdrawiam
    > Paweł Hajdys
    > h...@l...msk.pl

    Bardzo dziekuje za wszystkie wyjasnienia.
    Rzeczywiscie sad nie wyznaczyl zadneko terminu splaty.
    A inni (byli) wspolwlasciciele sie o nic nigdy nie dopominali.
    Ja splacilem ich po dwoch latach a oni nagle sie obudzili i zadaja odsetkow.
    Gdy odebrali pieniadze zadnych zastrzezen tez nie zrobili.
    Dopiero w tydzien po odbiorze zaczeli rzadac odsetek.
    A ja nie bardzo majalem ochote placic odsetki, i dlatego zwrocilem sie z tym
    na grupe.
    Jeszcze raz duze dzieki

    Pierre Istoczak
    p...@w...fr