  • 1. Data: 2003-01-23 22:25:42
    Temat: Odroczenie służby wojskowej a studia podyplomowe
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Przejrzałem dość dokładnie Ustawę o powszechnym obowiązku obrony RP i sam,
    jako laik, wywnioskowałem m.in. na podstawie poniżej cytowanych art., że
    studia podyplomowe odraczają służbę wojskową. Chciałem jednak zapytać o to
    fachowców - czy tak rzeczywiście jest? Czy może są jakieś szczegółowe
    przepisy, które stanowią inaczej?

    Oto fragment Ustawy:

    Art. 39. (49) 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się
    poborowemu na jego wniosek ze względu na:
    (...)
    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym
    roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia

    Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    rozumie się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki
    przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów
    wyższych zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich - także
    poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany programem tych
    studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były prowadzone w systemie
    dziennym, wieczorowym lub zaocznym.

  • 2. Data: 2003-01-23 23:13:48
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> ihn
    news:b0pq5p$q09$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > wywnioskowałem m.in. na podstawie poniżej cytowanych art., że
    > studia podyplomowe odraczają służbę wojskową

    A jakim cudem?

    > 4) pobieranie nauki w szkole wyższej

    Czyli studia - licencjat lub magisterka

    IMVHO kawałek o ukończeniu 27 roku życia można sobie odpuścić.

    > Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół
    > wyższych", rozumie się przez to poborowych, którzy ukończyli
    > ostatni rok nauki przewidziany programem jednolitych studiów
    > magisterskich

    Czyli magistrów

    > lub studiów wyższych zawodowych

    Czyli ludzi z licencjatem

    > a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych zawodowych

    Czyli po licencjacie

> [...]
    > programem tych studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia
    > były prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym.

    Czyli jak byś nie patrzył - chronią studia do uzyskania licencjatu,
    magistra lub licencjatu + absolutorium na magisterce. Nie ma nigdzie
    mowy o podyplomówce i być nie może - WP by się w życiu nie doczekało
    poborowych z wyższym wykształceniem ;o)

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"

  • 3. Data: 2003-01-24 09:56:58
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>
    napisał w wiadomości > Czyli jak byś nie patrzył - chronią studia do
    uzyskania licencjatu,
    > magistra lub licencjatu + absolutorium na magisterce. Nie ma nigdzie
    > mowy o podyplomówce i być nie może - WP by się w życiu nie doczekało
    > poborowych z wyższym wykształceniem ;o)

    czyli co, ja pójdę na studia podyplomowe a oni mnie mogą zwinąć do wojska?

  • 4. Data: 2003-01-24 09:58:37
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    napisał w wiadomości news:Xns930D52C7F70Doaba.olval.thru@127.0.0.1...

    > Czyli studia - licencjat lub magisterka

    zaraz, zaraz - czy studia podyplomowe to nie szkoła wyższa?
    Bardzo bym prosił wszystkich mających pojęcie w tej sprawie o wypowiedź.

  • 5. Data: 2003-01-24 10:08:14
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : czyli co, ja pójdę na studia podyplomowe a oni mnie mogą zwinąć do wojska?

    tak,

  • 6. Data: 2003-01-24 10:21:15
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > : czyli co, ja pójdę na studia podyplomowe a oni mnie mogą zwinąć do
    wojska?

    > tak,

    No ale z czego to wynika?
    W Ustawie nie znalazłem nic takiego, a jak dla mnie, to studia podyplomowe
    to też szkoła wyższa i dlatego kierowałem się cały czas poniższym artykułem:

  • 7. Data: 2003-01-24 11:10:58
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Może trochę nie na temat, ale jeżeli skończyłeś już studia
    to w czym problem. Przcież w 2002 październik albo
    listopad weszło rozporządzenie o przeniesieniu do rezerwy
    absolwentów uczelni wyższych do rezerwy. Sam z tego skorzystałem.
    WKU samo przeniosło mnie do rezerwy, jedyne co ja muszę teraz
    zrobić to pojechac po pieczątk w książeczce.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2003-01-24 11:14:42
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > studia podyplomowe odraczają służbę wojskową. Chciałem jednak zapytać o to
    > fachowców - czy tak rzeczywiście jest? Czy może są jakieś szczegółowe

    Przepisy ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205 z późn. zm.) oraz
    aktu wykonawczego do tej ustawy, jakim jest rozporządzenie Rady Ministrów z
    dnia 11 stycznia 2000 r. w sprawie udzielania odroczeń zasadniczej służby
    wojskowej, zwalniania żołnierzy z tej służby przed jej odbyciem, a także
    postępowania oraz właściwości organów wojskowych w tych sprawach (Dz. U. Nr 5,
    poz. 54) przewidują udzielenie odroczenia ze względu na pobieranie nauki w
    szkołach wyższych na:
    1. wyższe studia zawodowe (licencjackie, inżynierskie),
    2. wyższe studia magisterskie (jednolite magisterskie),
    3. wyższe studia magisterskie (uzupełniające magisterskie rozpoczęte w tym
    samym roku kalendarzowym, w którym zostały ukończone studia zawodowe),
    4. studia doktoranckie (prowadzonych w systemie studiów dziennych, jeżeli
    rozpoczął je bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych).
    Tak to jest i tego nie zmienisz, chyba, że zostaniesz posłem, znajdziesz
    innych posłów-zwolenników zmiany ustawy i wspólnie dokonacie takiej
    nowelizacji.

    Jupraw

  • 9. Data: 2003-01-24 11:57:47
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może trochę nie na temat, ale jeżeli skończyłeś już studia
    > to w czym problem.

    Nie skończyłem jeszcze studiów...

  • 10. Data: 2003-01-24 12:06:04
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Nie skończyłem jeszcze studiów...

    Czyli podyplomowe dopiero w planach. Ok.
    Źle zrozumiałem.

    Pozdrawiam

    Darek