  • 11. Data: 2003-01-24 21:17:57
    Temat: Re: Odroczenie służby wojskowej a studia podyplomowe
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> ihn
    news:b0r2p2$hlp$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > zaraz, zaraz - czy studia podyplomowe to nie szkoła wyższa?

    Nie ;o)
    Po prostu po podyplomówce nie podwyższasz swojego wykształcenia, a
    tylko taki rodzaj nauki zwalnia z poboru. Popatrz, jak to wyglądają
    kolejne szczeble edukacji:

    - LO - wykształcenie średnie
    - Licencjat - wykształcenie wyższe zawodowe
    - Magisterka - wykształcenie wyższe (mgr)

    - Podyplomówka - wykształcenie wyższe (mgr)
    - Doktorat - wykształcenie wyższe (dr)

    Dlatego też robienie magisterki po licencjacie zwalnia z obowiązku;
    robienie doktoratu także, ale zabawa w podyplomówce już nie. Gdyby
    to też zwalniało, to wszyscy robiliby kilka podyplomówek i armia nie
    miałaby prawie ludzi z wyższym wykształceniem poza tymi z akademii
    wojskowych.

    Na pocieszenie mogę Ci powiedzieć, że MON nie ma kasy i bierze tylko
    najbardziej potrzebnych im specjalistów. W czasie najbliższej wizyty
    w WKU spytaj, do jakiego SPR masz przydział - muszą Ci to powiedzieć
    zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych ;o)

    Jeśli będzie to jakaś szkółka ogólna, to możesz się nie bać - nie ma
    kasy dla takich osób. Jeśli coś technicznego, to gorzej...

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"

  • 12. Data: 2003-01-24 21:34:34
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>
    napisał w wiadomości

    > - LO - wykształcenie średnie
    Zgłaszam sprzeciw! Nigdy nie chodziłem do LO, a mimo to mam średnie
    wykształcenie i nawet studiuję. To jawna dyskryminacja ludzi po technikum!
    ;-)

> [...]
    > w WKU spytaj, do jakiego SPR masz przydział - muszą Ci to powiedzieć
    > zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych ;o)
    Zaraz, zaraz - jak to przydział? To jeszcze przed skończeniem studiów
    studenci są gdzieś przydzielani?

  • 13. Data: 2003-01-25 01:29:08
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> ihn
    news:b0sbi0$365$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Zgłaszam sprzeciw! Nigdy nie chodziłem do LO, a mimo to mam
    > średnie wykształcenie i nawet studiuję. To jawna dyskryminacja
    > ludzi po technikum! ;-)

    O cholera, ale wpadka ;o)))
    Na swoje usprawiedliwienie dodam, że nie napisałem nic również o
    osobnikach "mgrinż" ;o)

    > Zaraz, zaraz - jak to przydział? To jeszcze przed skończeniem
    > studiów studenci są gdzieś przydzielani?

    Owszem. Po prostu skoro zaczynasz jakieś studia, to armia stwierdza,
    że czegoś się tam nauczysz i jeśli je skończysz, to w odpowiednim
    eSPeeRze Ciebie doszkolą. Jeśli ktoś kończy kierunek "bezużyteczny"
    (np. humanistyczny), to ostatnimi laty jest zsyłany do Poznania na
    oficera polityczno-wychowawczego lub do Wrocqa do Zmechu ;o)

  • 14. Data: 2003-01-25 16:12:17
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > "I find your lack of faith disturbing"
    > ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    > "Prawdziwa "SZTUKA" obroni się sama... ale nie przede mną"

    Panie Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    Pańska chęć zaistnienia na tym forum jest większa od posiadanej wiedzy w
    powyższym temacie.
    Nie jest prawdą, iż student jest już "gdzieś przydzielony" - SPR.
    Student (i nie tylko - pozostali poborowi również), jeżeli jest zdolny do
    odbycia czynnej służby wojskowej, jest przeznaczony do odbycia:
    1) zasadniczej służby wojskowej lub
    2) służby w formacji uzbrojonej (SG, OPP, BOR) lub
    3) służby zastępczej, jeżeli zostanie mu przyznana przez komisję poborową, lub
    4) zasadniczej służby lub szkolenia poborowych w obronie cywolnej (w
    rzeczywistości ta forma nie jest realizowana).
    Do SPR-u, o którym poisałeś, czyli do przeszkolenia wojskowego, przeznacza się
    dopiero absolwentów szkół wyższych. Przeznaczenie polega na określeniu
    specjalności wojskowej, w której będzie szkolić się absolwent szkoły wyższej w
    czasie odbywania przeszkolenia wojskowego, oraz wskazaniu szkoły podchorążych
    rezerwy, w której będzie się on szkolić. Odsyłam w tym miejscu do
    rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 czerwca 1992 r. w sprawie
    zasadniczej służby wojskowej i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej oraz
    przeszkolenia wojskowego (Dz. U. Nr 56, poz. 277 z późn.zm.), szczególnie do §
    6.
    Zwraca też uwagę, iż wskazywana w poprzednich Twoich wypowiedziach ustawa o
    ochronie danych osobowych ma się do tego tematu "jak piernik do wiatraka".

    Pozdrawiam
    ______
    Jupraw

  • 15. Data: 2003-01-25 18:20:08
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel j...@p...onet.pl ihn
    news:1cdc.00000115.3e32b760@newsgate.onet.pl: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.soc.prawo

    > Nie jest prawdą, iż student jest już "gdzieś przydzielony" - SPR.

    Opieram się tylko i wyłącznie na praktyce olsztyńskiej WKU, w której
    regularnie składałem papiery o studiowaniu lat temu kilka i byłem
    mocno zainteresowany swoimi ewentualnymi dalszymi losami w WP. Tam
    właśnie panowie stwierdzali dość długo, że nie mogę zaglądać w swoje
    papiery, ale po wejściu w życie wspomnianej ustawy o ochronie danych
    osobowych już mogłem sobie zajrzeć w papiery [to tak na marginesie
    mojej uwagi o tej ustawie] - czyżby cud?

    We wspomnianej WKU ołówkiem "przydzielono" mnie do szkoły w Poznaniu
    lub we Wrocławiu. Spytałem, od czego zależy późniejszy rzeczywisty
    przydział ("bilet") i wyjaśnili, że zależy tylko od zapotrzebowania
    w/w szkół na absolwentów. Skąd zatem te wpisy ołówkiem etc.? Po
    prostu jest to całkiem normalna praktyka większości WKU, a
    przynajmniej tak jest wedle słów majora tam siedzącego. Służy to
    wyłącznie uproszczeniu sobie życia i pracy.

    Student jest "przydzielany" (nie mylić z "biletem") przez nich do
    jednego z SPRów dlatego, że rzadko student III-IV roku przerywa te
    studia. Jeżeli je przerwie, to idzie do służby zasadniczej, jeżeli
    skończy, to (w przypadku kierunków humanistycznych) do wspomnianych
    Poznania lub Wrocławia. Pytałem go, czy jest szansa na coś innego,
    ale usłyszałem, że w przypadku przeciętnego studenta nie.

    Nie wiem, jak jest w przypadku osób studiujących na kierunkach nieco
    innych od humanistycznych, ale przypuszczam, że dość podobnie, choć
    zapewne wybierane są inne SPR.

    Byłbym wdzięczny, gdybyś następnym razem zamiast sypać epitetami
    zapytał, skąd pochodzą moje informacje. Jak sam pewnie wiesz, ustawa
    sobie, a życie sobie - ja opisuję życie, bo do ustawy każdy może
    sobie zajrzeć sam.

    Tak na marginesie - nie kojarzę, żeby jakiegoś poborowego wysłali do
    BOR, a rzadko bywa żeby trafił do SG. Żeby się tam dostać, to trzeba
    mieć znajomości oraz szczęście - szczególnie w Straży Granicznej.

  • 16. Data: 2003-01-25 21:36:04
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > osobowych już mogłem sobie zajrzeć w papiery [to tak na marginesie
    > mojej uwagi o tej ustawie] - czyżby cud?

    W ewidencji wojskowej nie ma nic, co Tobie byłoby obce. Ewidencja jest
    przecież zakładana na podstawie dokumentów i Twoich ustnych przekazów w czasie
    poboru (nie mylić z powołaniem lub wcieleniem) oraz w czasie Twoich wizyt w
    WKU.

> [...]
    >
    > Nie wiem, jak jest w przypadku osób studiujących na kierunkach nieco
    > innych od humanistycznych, ale przypuszczam, że dość podobnie, choć

    Raz jeszcze powtarzam - student jest przeznaczony do odbycia zasadniczej
    służby wojskowej (można to sprawdzić w książeczce wojskowej na piątej stronie -
    adnotacje o poborze). Dopiero, gdy ukończy studia jest przeznaczany do
    odbycia długotrwałego (medycy - krótkotrwałego) przeszkolenia wojskowego,
    czyli SPR. Ten fakt również jest w książeczce wojskowej odnotowany. Polecam w
    tym miejscu rozporządzenie, które już wskazywałem w poprzedniej wypowiedzi.

> [...]
    > zapytał, skąd pochodzą moje informacje. Jak sam pewnie wiesz, ustawa
    > sobie, a życie sobie - ja opisuję życie, bo do ustawy każdy może

    Epitetów nie używałem. Używałem właświwych słów. Jeżeli chodzi o informacje -
    podaje publikacje. Nie podaje czegoś co ma odzwierciedlenie w suficie.
    Przy Twoim nastawieniu do obowiązującego prawa lepiej wyjechać z kraju.

    > Tak na marginesie - nie kojarzę, żeby jakiegoś poborowego wysłali do
    > BOR, a rzadko bywa żeby trafił do SG. Żeby się tam dostać, to trzeba
    > mieć znajomości oraz szczęście - szczególnie w Straży Granicznej.

    W temacie Straży Granicznej (SG), Oddziałów Prewencji Policji (OPP) i Biura
    Ochrony Rządu (BOR, ale nie mylić z "borowikami"-zawodowcami, mówię o dawnych
    Nadwiślańskich Jednostkach Wojskowych MSW, które teraz wchodzą w struktury
    BOR), nie będę polemizował bez potrzeby - polecam tylko dwa rozporządzenia:
    1) ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 stycznia 2002 r. w sprawie
    określenia formacji uzbrojonych, w których pełnienie służby jest równoznaczne
    ze spełnieniem obowiązku zasadniczej służby wojskowej (Dz. U. Nr 10, poz. 94);
    2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 22 października 1992 r. w
    sprawie szczegółowych zasad przeznaczania i kierowania poborowych do służby w
    formacjach uzbrojonych nie wchodzących w skład Sił Zbrojnych oraz przebiegu
    tej służby (Dz. U. Nr 80, poz. 412 z późn. zm.).
    Pozdrawiam i polecam się w sprawach powszechnego obowiązku obrony.
    ______
    Jupraw

  • 17. Data: 2003-01-26 22:01:58
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel j...@p...onet.pl ihn
    news:1cdc.000001cf.3e330343@newsgate.onet.pl: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.soc.prawo

    > W ewidencji wojskowej nie ma nic, co Tobie byłoby obce.

    Owszem, ale zajrzeć kiedyś tam nie mogłem, a po wejściu rzeczonej
    ustawy ci sami faceci nagle na to pozwolili. Może to przypadek, ale
    dla mnie raczej miało to związek z ustawą...

    > Epitetów nie używałem. Używałem właświwych słów.

    Pozwolę sobie stwierdzić coś innego, ale nie jest to warte dyskusji.
    Rozumiem, że Twoje niezadowolenie wynikać może z nieprecyzyjnego
    słownictwa, ale nie jestem prawnikiem...

    > Przy Twoim nastawieniu do obowiązującego prawa lepiej wyjechać z
    > kraju.

    Tak się składa, że przez lat kilka miałem okazję z dość bliska
    obserwować, jak się u nas "produkuje" prawo i tutaj przyznam Ci
    rację - rzeczywiście lepiej wyjechać ;o)

    > Pozdrawiam i polecam się w sprawach powszechnego obowiązku obrony.

    Także pozdrawiam, ale mam nadzieję, że już nie będę musiał korzystać

    --
    szer. rez. Peter 'Mikolaj' Mikolajski