    From: "salto" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odprawa przy zwolnieniu z pracy
    Date: Fri, 19 Mar 2004 02:25:27 +0100

    Użytkownik "taurus" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:c3d1fd$bad$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Rozumiem. Mam jeszcze jedną sprawę której nie mogę znaleźć w necie. Jak ma
    > napisać zwolnienie z powodu mobbingu stosowanego przez pracodawcę.
    >
    > Jarek

    Art. 94.3.nowego prawa pracy mówi:

    § 1. Pracodawca jest obowiazany przeciwdziałać mobbingowi.

    § 2. Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub
    skierowane przeciwko pracownikowi, polegajace na uporczywym i długotrwałym
    nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujace u niego zaniżona ocenę
    przydatnosci zawodowej, powodujace lub majace na celu poniżenie lub
    osmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu
    współpracowników.

    § 3. Pracownik, u którego mobbing wywołał rozstrój zdrowia, może dochodzić
    od pracodawcy odpowiedniej sumy tytułem zadosćuczynienia pieniężnego za
    doznaną krzywdę.

    § 4. Pracownik, który wskutek mobbingu rozwiazał umowę o pracę, ma prawo
    dochodzić od pracodawcy odszkodowania w wysokosci nie niższej niż minimalne
    wynagrodzenie za prace, ustalane na podstawie odrębnych przepisów

    rozwiazac trzeba za wypowiedzeniem ze strony pracownika podajac jako powod
    dzialania pracodawcy wypelniajace definicje powyzej

    salto

    ps odprawa przewidziana jest w konkretnych przypadkach w tym nie