  • 21. Data: 2006-04-06 20:58:45
    Temat: Re: Odpowiedzialność za katalog użytkownika
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Paweł Sakowski wrote:

    > No przecież jasne że nie na podstawie art. 7 :) Ale które miejsce na
    > mapie wskażesz jako miejsce popełnienia? Moim zdaniem skutek posiadania
    > nastąpił tam, gdzie się znajdują posiadane treści. Bo gdzie indziej?

    Rozumiem. Miałem na myśli sytuację, że on je potem z tego serwera
    zdalnie przegląda. Ale jak sobie tam leżą nie ruszane, no to masz chyba
    rację. Transgraniczność Internetu powoduje *wiele* problemów, za którymi
    prawo niestety nie nadąża :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 22. Data: 2006-04-06 21:06:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e13vhu$ejt$1@news2.ipartners.pl Piotr Kubiak

> [...]
    > zdalnie przegląda. Ale jak sobie tam leżą nie ruszane, no to masz chyba
    > rację. Transgraniczność Internetu powoduje *wiele* problemów, za którymi
    Jest jeszcze problem technicznej strony pozyskania materiałów dowodowych.

    Jotte

  • 23. Data: 2006-04-07 12:33:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > IMO nietrudno będzie wykazać że "przewidując możliwość jego popełnienia,
    > na to się godzi": z pytania wprost wynika, że pytający przewiduje
    > możliwość nielegalnego wykorzystania $HOME przez współlokatorów.

    idac tym rozumowaniem moglys za popelnienie tych przestepstw w zamiarze
    ewentualnym posadzic prodecentow i sprzdawcow komputerow, nosnikow
    danych itd :)

    P.

  • 24. Data: 2006-04-07 18:13:37
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek R. napisał:

    > idac tym rozumowaniem moglys za popelnienie tych przestepstw w zamiarze
    > ewentualnym posadzic prodecentow i sprzdawcow komputerow, nosnikow
    > danych itd :)

    Nie, bo oni od chwili sprzedaży już nie posiadają :)

    -------------------+
    -------------------+

  • 25. Data: 2006-04-08 10:54:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Nie, bo oni od chwili sprzedaży już nie posiadają :)

    no to 'leasingowcow' :-) a producentow za pomocnictwo (dostarczenie
    narzedzi) dokonane w zamiarze ewentulanym. (idac tym rozumowaniem
    oczywiscie :)

    P.

  • 26. Data: 2006-04-08 14:44:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek R. wrote:
    > no to 'leasingowcow' :-) a producentow za pomocnictwo (dostarczenie
    > narzedzi) dokonane w zamiarze ewentulanym. (idac tym rozumowaniem
    > oczywiscie :)

    O ile producent/leasingowiec dysku nie ma powodu zakładać, że jego dysk
    nie będzie używany do przechowywania np. filmu z wesela, to mieszkanie
    studenckie ma tą specyfikę, że ludzie raczej ze sobą rozmawiają. W
    typowym przypadku właściciel serwera będzie raczej wiedział przynajmniej
    z grubsza co tam jego współlokator przechowuje. A od chwili kiedy się
    dowie, posiada umyślnie.

  • 27. Data: 2006-04-08 16:07:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

> [...]
    > typowym przypadku właściciel serwera będzie raczej wiedział przynajmniej
    > z grubsza co tam jego współlokator przechowuje. A od chwili kiedy się

    a jezlei sie nie dowie ?

    P.