eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność z tyt. kodeksu drogowego na własnej drodze › Re: Odpowiedzialność z tyt. kodeksu drogowego na własnej drodze
    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność z tyt. kodeksu drogowego na własnej drodze
    Date: Mon, 15 Sep 2008 17:31:00 +0200

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:galjto$nmh$1@pippin.nask.net.pl...

    > To jest hipotetyczna sytuacja, ale dla mnie istotna gdyż wspólnie z
    > sąsiadami z osiedla chcemy naszą drogę oznaczyć jako "strefa
    > zamieszkania". Jednocześnie nie chcielibyśmy połowy ulicy zamalować
    > "kopertami" :)

    Przy wyznaczeniu strefy zamieszkania, wcześniej trzeba zrobić analizę
    wypadków na danym terenie /tylko kto to ma zrobić?/, poprostu chodzi o to,
    czy jest zasadne tworzenie strefy.
    Trzeba oznaczyć znakami wszystkie wloty do tej strefy. Można ustanowić
    strefę na jednej docelowej drodze. Jeżeli w strefie można jeździć szybciej
    niż 20km/h, to trzeba ograniczyć fizycznie rozwijanie większych prędkości.
    Od wyznaczonych miejsc do parkowania jak pisze rozp. o znakach nie
    uciekniecie w strefie, bo na tym m.in polega filozofia strefy.
    Zastanawiałem się czy nie postawić znaku "droga wewnętrzna", aby uciec od
    wyznaczania miejsc do parkowania.
    Tylko tu mi nie pasuje, bo ten znak można stawiać, gdy właścielami lub
    administratorami drogi są inne jednostki niż jednostki administracji
    publicznej /samorządowej i rządowej/. Teraz tylko pytanie. Czy osoba
    fizyczna jest jednostką?
    --
    Maluch