eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność wynajmującego za skutki wypadku w mieszkaniu › Re: Odpowiedzialność wynajmującego za skutki wypadku w mieszkaniu
    From: i...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność wynajmującego za skutki wypadku w mieszkaniu
    Date: 3 Jan 2007 16:48:43 -0800

    Piotrek napisał(a):
    > Czy i ewentualnie jakie sa możliwości
    > prawne pociąnięcia do odpowiedzialności za zaistniałą sytuację właściciela ?
    > Są świadkowie zdarzenia jest umowa najmu.

    Skoro właściciel i najemca zawarli umowę najmu, to właściciel
    powinien mieć też wykupione ubezpieczenie o.c. od następstw
    nieszczęśliwych wypadków na jego terenie. Ja jako właściciel
    nieruchomości ubezpieczyłam się nawet od skutków ew. pogryzienia
    kogoś przez moje psy - to tak na marginesie. Jeśli tego ubezpieczenia
    nie ma, to niestety, należy dochodzić świadczeń od samego
    właściciela.
    Tyle że w tej konkretnej sytuacji skoro poszkodowany jest oficjalnie
    bezrobotny, to właściciel może wliczyć koszty leczenia i utrzymania
    najemcy w poczet zaległości w opłacie za wynajem mieszkania, które
    to zaległości oczywiście mogą w każdej chwili zaistnieć, jeśli
    poszkodowany będzie podskakiwał. A jeśli będzie sie upierał, że
    płacił i ma na to kwity, to pytanie, skąd miał pieniądze, skoro
    jest bezrobotny. Itd. itd.
    Na miejscu poszkodowanego zastanowiłabym się, czy raczej to jego nie
    będzie więcej kosztować, niż właściciela. Takie jest życie,
    niestety.