    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela forum
    Date: Thu, 27 Aug 2009 07:59:33 +0200

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli nie da się wykazać, że o tym wiedziałeś (że to oszustwo), to
    > oczywiście że nie.
    >
    > Pytanie dodatkowe: czy ta osoba czegoś się domaga od Ciebie, np.
    > pieniędzy? Bo jeśli tak, to popełnia przestępstwo z Art. 191 par.2, za
    > co grozi od 3 miesięcy do 5 lat odsiadki (groźba karalna - w tym
    > przypadku grożenie procesem karnym - w celu wymuszenia zwrotu

    Nie jest to takie oczywiste, jest wiele sytuacji, kiedy groźba
    "zapłać, albo zgłaszamy sprawę do prokuratury" nie jest karalna.

    "Sąd Najwyższy uznał, że nie można kwalifikować jako groźby bezprawnej
    ostrzegania pracownika o ewentualnych skutkach prawnych ciężkiego
    naruszenia obowiązków."

    http://www.monitorprawapracy.pl/index.php?cid=36&id=
    205&mod=m_aktualnosci

    --