  • 1. Data: 2004-06-22 20:41:04
    Temat: Odpowiedzialnośc - bardzo proszę o opinie
    Od: "Robert Agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    mam prośbę o pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania.
    Problem jest następujący - w wyniku moich nie do konca przemyslanycch
    działań, jednak bez złych intencji, uszkodziłem samochód marki peugeot 206cc
    należący pewnej kobiety . Pech chciał że miał on elektronicznie otwierany
    dach który właśnie uległ uszkodzeniu. Nie chcąc uciekac od odpowiedzialności
    i chcąc naprwić szkodę skontaktowałem się z właścicielką i mieliśmy zawrzeć
    ugodę. Gdy doszło do podpisywania nagle dowiedziałem się że równolegle
    właścicielka podjęła pieniądze ze swojej polisy AC (wcześniej skłamała że nie
    skożysta z ubezpieczenia) i dodatkowo domaga się ode mnie odszkodowania.
    Oczywiście PZU wystąpi do mnie o pokrycie wypłaconej z polisy sumy. Szkoda
    została wyceniona przez ubezpieczyciela na 1500 zł. Byłem gotów zaproponować
    właścicielce nawet drugie tyle (tj. 1500) odszkodowania jednak ona domaga się
    min. 2500 dodatkowo do AC (w sumie 4000zł które musiał bym zapłacić na co
    mnie nie stać). W przeciwnym razie grozi mi skierowaniem sprawy na drogę
    postępowania cywilnego i procesem. Argumentuje to tym, że wycena PZU nie jest
    miarodajna i że zapłaci więcej za naprawę. (szkody które podaje nie są
    uwzględnione w raporcie z oględzin i raczej nie powstały w wyniku moich
    działań choć może to być dyskusyjne. Samochód natomiast na pewno nosi ślady
    wcześniejszych uszkodzeń, być może próby włamania)
    Równolegle prowadzone jest w stosunku do mnie postępowanie karne które
    najprawdopodobniej zostanie warunkowo umorzone ze względu na mój niski status
    materialny, niekaralnośc i koniecznośc utrzymania rodziny. Prokurator radzi
    proces. Ja się wacham. Proszę o szybka poradę co robić i jakie moga być
    konsekwencje.

  • 2. Data: 2004-06-23 10:16:52
    Temat: Re: Odpowiedzialnośc - bardzo proszę o opinie
    Od: t...@p...onet.pl

    > Witam,
    > mam prośbę

    Na mój gust to wygląda tak:

    ponieważ kto wyrządził szkodę zobowiązany jest ją naprawić
    to należy określić JAKĄ?
    niech pani napisze do ciebie ile chce - złóżmy że 4000
    Ty masz prawo się z tym nie zgodzić więc kombinujesz "jaka to była właściwie
    szkoda? a może określi to rzeczoznawca??"
    tak się składa że rzeczoznawca już dokonał wyceny na 1500 - a PZU będzie
    bronić tej wyceny jak lew.
    Pokaż prokuratowi jej żądanie 4000, wycenę na 1500 i powiedz mu że ona grozi
    ci dowaleniem w postępowaniu karnym jak nie zapłacisz dodatkowych 2500
    coś mi tu wygląda na próbę wyłudzenia

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-06-23 10:32:33
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    > niech pani napisze do ciebie ile chce - złóżmy że 4000
    chce 2500 ale mówi że w serwisie nie naprawi taniej jak za 7000.
    Nie chce podac numeru polisy, nazwy serwisu w którym jej to wycenili (ponoc
    sama wycena kosztowała 600zł). W końcu po długich bulach i groźbach z jej
    strony podała mi telefon do jakiegoś machera który powiedzał że naprawi
    samochód za 4000 ale moze w trakcie wyjsc wiecej.
    W PZU mówią : nie płacić, czekać.
    Ja nie bardzo chce mieć proces bo kobieta jest znacznie bogatsza stać ją na
    dobrego adwokata i obciązy mnie jeszcze kosztami....

    > coś mi tu wygląda na próbę wyłudzenia

    Mnie też ale nie bardzo mam pole manewru i nie wiem co robic, :(

    dzieki za rady :

    Pozdawiam Robert.

  • 4. Data: 2004-06-23 12:06:00
    Od: t...@p...onet.pl

    > chce 2500 ale mówi że

    niech sformułuje swoje żądania na piśmie, a nie gada.
    komunikuj się z nią jedynie na piśmie

    > Ja nie bardzo chce mieć proces bo kobieta jest znacznie bogatsza stać ją na
    > dobrego adwokata i obciązy mnie jeszcze kosztami....

    obciąży cię kosztami jeśli przegrasz, jeżeli nie to sama zainwestuje w adwokata

    > Mnie też ale nie bardzo mam pole manewru i nie wiem co robic, :(

    faktem jest że dałeś ciała ale twoja odpowiedzialność ogranicza się do szkody
    jaką wyrządziłeś,
    pogadaj z prokuratorem, to nic nie kosztuje
    z resztą on w akcie oskarżenia też musi napisać :dokonał zniszczenia mienia o
    wartości X
    pilnuj aby X było określone w sposób nie budzący wątpliwości - faktury,
    rzeczoznawca lub opinia z PZU
    wszelkie naciski na ciebie ponad X są bezprawne więc masz prawo się bronić

    pozdr
    Traaq

  • 5. Data: 2004-06-23 19:16:48
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    Najbardziej zależy mi na ustaleniu:

    1. O ile może zawyżyć wycenę PZU (1563zł) np. poprzez pójście do machera
    który jej da zawyżone rachunki

    2. Jakie ma podstawy do wniesienia oskarżenia z powództwa cywilnego o
    odszkodowanie w przypadku gdy kożysta z naprawy szkody poprzez AC

    3. Czy groźba poszkodowanej w postaci obciążenia mnie kosztami zastępstwa
    procesowego jest zasadna i kiedy sąd możę nakazać mi zapłatę tych kosztów.

    4. Jaki wyrok może zapaść w sprawie
    - karnej (o tym że z art 288p1, 3mc-5lat, najpewniej w zawieszeniu, grzywna i
    [obowiązek naprawienia szkody ?? - robi to PZU, a pośrednio ja bo zwróce PZU])
    - cywilnej ( z tego co wiem samochód nie jest narzędziem pracy owej Pani i
    nie poniosła jak dotychczas i raczej nie poniesie żadnych strat w związku z
    niemożnością jego używania etc. Gdyby było inaczej to każdy poszkodowany w
    stłuczce wytaczał by proces cywilny sprawcy:))
    pozdrawiam,
    Robert

  • 6. Data: 2004-06-24 14:45:06
    Temat: Bardzo proszę o opinie
    Od: "robert agner" <t...@g...pl>

    Ciągle czekam na jakieś konkrety :))
    R.

  • 7. Data: 2004-06-24 14:56:01
    Od: t...@p...onet.pl

    > Najbardziej zależy mi na ustaleniu:
    >
    > 1. O ile może zawyżyć wycenę PZU (1563zł) np. poprzez pójście do machera
    > który jej da zawyżone rachunki

    dowolnie, np. od uderzenia w dach pękły wszystkie opony
    twoim prawem jest podważyć wyssane z palca wartości,
    wycena PZU=wycena rzeczoznawcy
    jakbyco każ powołać kolejnego

    > 2. Jakie ma podstawy do wniesienia oskarżenia z powództwa cywilnego o
    > odszkodowanie w przypadku gdy kożysta z naprawy szkody poprzez AC

    Jak w każdym postępowaniu cywilnym jeżeli udowodni szkodę to ma prawo do
    odszkodowania.
    Szkoda na samochodzie pokryta przez PZU i raczej nie ma podstaw, teraz PZU ma
    podstawy i bedzie ciebie ścigać.
    Inne szkody: złamany paznokieć, pogłębiona depresja, okres spóźnił się o 3 dni
    może wymyślać dowolnie.

    > 3. Czy groźba poszkodowanej w postaci obciążenia mnie kosztami zastępstwa
    > procesowego jest zasadna i kiedy sąd możę nakazać mi zapłatę tych kosztów.

    to raczej nie jest groźba bo koszty zastępstwa procesowego zasądza sąd na
    podstawie obowiązujących przepisów. Upraszczając: koszty płaci przegrany czyli
    wygrasz masz w nosie, przegrasz masz przewalone.

> [...]
    > [obowiązek naprawienia szkody ?? - robi to PZU, a pośrednio ja bo zwróce
    nie znam się na KK ale obowiązek naprawienia szkody na pewno

    > - cywilnej

    dowolny, zależy od inwencji stron

    pozdr
    Traaq

  • 8. Data: 2004-06-25 00:21:33
    Temat: Re: Bardzo proszę o opinie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "robert agner" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ciągle czekam na jakieś konkrety :))

    No i poczekasz długo, bo nie napisałeś w jakiej sprawie.

  • 9. Data: 2004-06-25 11:06:01
    Od: "robert agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik "robert agner" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No i poczekasz długo, bo nie napisałeś w jakiej sprawie.

    napisałem > patrz 1 mail
    konkretnie, jeżeli ktoś zna podobne przypadki (sprawy o uszkodzenie mienia)
    to liczę że mi powie: możesz dostać wyrok taki a taki, jeśli złożysz wniosek
    o umorzenie to wtedy..
    Jeśli szkoda została wypłacona z AC to sąd ...., grzywna może wynieśc tyle a
    tyle..
    Jak uniknąć mnożenia szkody przez poszkodowaną,
    itd itp :))

    BTW , dzieki Traaq za informacje:)
    pozdrufka,
    R.