  • 1. Data: 2007-11-13 20:43:54
    Temat: Odpis aktu notarialnego nieżyjących osób / niepewność daty
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Czy istnieją jakieś przepisy wykonawcze regulujące problem uzyskania odpisu
    aktu notarialnego zawartego przez nieżyjące już osoby po których nie
    ustalono jeszcze praw do nabycia spadku ? Czy do uzyskania odpisu wystarczy
    znajomosć miesiąca i roku sporządzenia aktu (lata 60-te) ?

  • 2. Data: 2007-11-13 21:51:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli akt dotyczy nieruchomości, to dokładne dane powinny być w księdze
    wieczystej. Jeśli czego innego, to napisz czego. generalnie bez znajomości
    kancelarii notarialnej, w której akt sporządzono jego poszukiwanie może być
    bardzo ciężkie. Mniej już ważna jest dokładna data.

  • 3. Data: 2007-11-13 22:02:56
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > kancelarii notarialnej, w której akt sporządzono jego poszukiwanie może
    > być bardzo ciężkie. Mniej już ważna jest dokładna data.
    Była to najprawdopodobniej umowa o zrzeczenie się spadku. Nie ma więc
    nigdzie numeru repetytorium. Państwowe Biuro Notarialne (innego nie było w
    mieście w tamtych czasach) dziś już oczywisćie nie istnieje więc archiwa
    prowadzi Wydział Ksiąg Wieczystych przy Sądzie Rejonowym. Ale kierownik
    sekretariatu odmawia wydania aktu żone zmarłego. Dlatego pytam czy istnieje
    na to jakaś procedura czy też kobieta czeka po prostu na łapówę jak to w
    sądzie ?

  • 4. Data: 2007-11-13 22:10:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > kierownik sekretariatu odmawia wydania aktu żone zmarłego. Dlatego pytam
    > czy istnieje na to jakaś procedura czy też kobieta czeka po prostu na

    Co to znaczy "najprawdopodobniej". jeśli nie wiecie czego szukacie, to nie
    obwiniajcie za niemożność znalezienia korupcji. Złożyć wniosek o wydanie
    odpisu (bo aktu nigdy nie dostaniecie) i czekać na pisemną odmowę.

  • 5. Data: 2007-11-14 08:22:08
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    William napisał
    Ale kierownik
    > sekretariatu odmawia wydania aktu żone zmarłego.

    A jak to argumentuje? I zalezy co rozumiesz pod pojeciem "wydanie
    aktu". Moga wydac najwyzej jego odpis, oryginalu nigdy.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2007-11-14 21:59:44
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > William napisał
    > Ale kierownik
    >
    > A jak to argumentuje? I zalezy co rozumiesz pod pojeciem "wydanie aktu".
    > Moga wydac najwyzej jego odpis, oryginalu nigdy.

    Oczywiście chodzi o odpis. Argument kierowniczki jest prosty - tylko osoby
    które stanęły do aktu mogą wystąpić o jego odpis.

  • 7. Data: 2007-11-14 22:18:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    Zgodnie z prawem o notariacie wypisy aktu notarialnego wydaje się stronom
    aktu lub osobom, dla których zastrzeżono w akcie prawo otrzymania wypisu, a
    także ich następcom prawnym. Jeśli takich osób nie ma, to zostaje wniosek
    do sądu okręgowego o wyrażenie zgody na wydanie odpisu. Powinien go wydać.
    Bez tego faktycznie sekretarz odpisu wydać nie Mozer i nie ma co go tu o
    korupcję podejrzewać.

  • 8. Data: 2007-11-15 17:45:22
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > także ich następcom prawnym. Jeśli takich osób nie ma, to zostaje wniosek
    > do sądu okręgowego o wyrażenie zgody na wydanie odpisu. Powinien go wydać.

    Do wydziału cywilnego czy do KW ? I dlaczego do okręgowego ?

    > Bez tego faktycznie sekretarz odpisu wydać nie Mozer i nie ma co go tu o
    > korupcję podejrzewać.

    Wybacz ale ja jakoś tak nie przepadam za urzędnikami w moim SR. Może to od
    tych murów przesiąkniętych duchem gestapo....

  • 9. Data: 2007-11-15 18:05:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wybacz ale ja jakoś tak nie przepadam za urzędnikami w moim SR. Może to
    > od tych murów przesiąkniętych duchem gestapo....

    Może, ale to nie uzasadnia publicznego pomawiania ich o korupcję.