  • 1. Data: 2003-07-23 09:53:04
    Temat: Przewoz komputera przez granice
    Od: "Tomasz Muras" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    Za pare dni zamierzam wyjechac do Hamburga. Na miejscu potrzebny mi bedzie
    komputer, dlatego chce przewiezc na miejsce swoj. Czy musze w jakis sposob
    deklarowac przewoz takiej rzeczy jak komputer ? Czy bede mogl go przewiezc
    bez problemow ? Oczywiscie nie zamierzam go sprzedac, chce z nim wrocic do
    Polski w pazdzierniku.

    Z gory dziekuje za wszelkie sugestie

    pozdrawiam
    Tomasz Muras

  • 2. Data: 2003-07-23 14:41:08
    Temat: Re: Przewoz komputera przez granice
    Od: niusy <n...@o...pl>

    On Wed, 23 Jul 2003 11:53:04 +0200, "Tomasz Muras"
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Oczywiscie nie zamierzam go sprzedac, chce z nim wrocic do
    >Polski w pazdzierniku.

    Powinieneś zadeklarować wywóz komputera. Dzięki temu jak będziesz
    wracał to Ci za niego cła i Vat-u nie naliczą .....
    Ta sama praktyka ma powszechne zastosowanie przy przewozie laptopów
    (zwłaszcza lotniska)

    g.
    Pozdrawiam / Best regards

    grzesiek
    --
    Grzegorz Zdrojkowski website: http://www.btsnet.com.pl/zdroj/
    e-mail: z...@b...com.pl , GSM/SMS: +48 607202909 , #GG76829

  • 3. Data: 2003-07-23 17:10:33
    Od: " Student X" <s...@w...pl>

    Użytkownik "niusy"...:

    > Powinieneś zadeklarować wywóz komputera. Dzięki temu jak będziesz
    > wracał to Ci za niego cła i Vat-u nie naliczą .....

    Czy można dokładniej opisać, jak wygląda "deklarowanie wywozu komputera"?
    Pozdrawiam S.X

  • 4. Data: 2003-07-23 17:44:13
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "niusy" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wracał to Ci za niego cła i Vat-u nie naliczą .....
    > Ta sama praktyka ma powszechne zastosowanie przy przewozie laptopów

    A ja mam pytanie na odwrót.
    Jak wjechać do Polski z laptopem kupionym za granicą i za tydzień znowu z
    nim wyjechać i nie zapłacić cła.

  • 5. Data: 2003-07-23 23:13:18
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3f1ec17d$1@news.vogel.pl>, Student X wrote:
    > Czy można dokładniej opisać, jak wygląda "deklarowanie wywozu komputera"?
    > Pozdrawiam S.X

    Idziesz do celnika i mówisz o co chodzi a oni mają specjalny formularz
    który trzeba wypełnić.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-07-24 08:13:36
    Temat: Odp: Przewoz komputera przez granice
    Od: "veronka" <p...@o...pl>

> [...]
    > bez problemow ? Oczywiscie nie zamierzam go sprzedac, chce z nim wrocic do

    Mozna go zadeklarowac, ale chcialam kiedys to zrobic i celnik powiedzial, ze
    nie ma do tego zadnych przepisow wykonawczych. Napis "tu skladac deklaracje
    jest", ale de facto deklaracji nie ma (tak bylo na nowej granicy w
    Zgorzelcu)

    pozdrawiam
    Veronka, ktora nie raz przewozila juz swoj i cudzy komputer przez granice i
    zawsze mowila: "to moj prywatny"...:)

  • 7. Data: 2003-07-24 08:15:27
    Od: "veronka" <p...@o...pl>

    > A ja mam pytanie na odwrót.
    > Jak wjechać do Polski z laptopem kupionym za granicą i za tydzień znowu z
    > nim wyjechać i nie zapłacić cła.

    Jezeli jest uzywany nie ma problemu, uzywany sprzet komputerowy zakupiony w
    Unii nie podlega oplatom celnym (chyba, ze w jakichs kosmicznych
    ilosciach), zawsze mozesz powiedziec, ze to Twoj prywatny, jak pisalam w
    innym poscie, nie na wszystkich granicach wypelnia sie deklaracje.

    pozdrawiam
    Veronka

    www.biustonosz.com - sklep z damska bielizna

  • 8. Data: 2003-07-24 10:14:59
    Temat: Re: Odp: Przewoz komputera przez granice
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfo4bd$e26$1@news.onet.pl>, veronka wrote:

> [...]
    > nie ma do tego zadnych przepisow wykonawczych. Napis "tu skladac deklaracje
    > jest", ale de facto deklaracji nie ma (tak bylo na nowej granicy w

    W maju w Rębiechowie wiedzieli co zrobić. Jest specjalny formularz.

    > pozdrawiam
    > Veronka, ktora nie raz przewozila juz swoj i cudzy komputer przez granice i
    > zawsze mowila: "to moj prywatny"...:)

    Marcin, który przekraczał bez deklaracji granicę kilkadziesiąt razy a
    ostatnio na Okęciu ledwo się wybronił przed gigantycznym cłem i karą i
    woli już wypełniać deklaracje przy wyjeździe.