  • 1. Data: 2003-12-15 08:17:41
    Temat: Paragon a faktura VAT
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Czy jest określony termin, w którym sprzedawca na podstawie paragonu musi
    wydać fakturę VAT? W większości sklepów spotkałem się z terminem 7-dniowym,
    a w jednej hurtowni nie chcieli mi wydać faktury następnego dnia po zakupie.

    pzdr
    Krzychu
    Piotrków Trybunalski

  • 2. Data: 2003-12-15 13:26:06
    Temat: Re: Paragon a faktura VAT
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
    > Czy jest określony termin, w którym sprzedawca na podstawie paragonu musi
    > wydać fakturę VAT?

    ustawowo jest to termin 7 dniowy , i firma ma obowiązek wystawienia faktury
    do paragonu w tym terminie , chyba że nie ma takiej możliwości w programie
    komputerowym - o czym powinna Cię uprzedzić .

    pozdr.dorcia

  • 3. Data: 2003-12-15 13:53:57
    Temat: Odp: Paragon a faktura VAT
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik Dorcia <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:brkcn3$12d$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > do paragonu w tym terminie , chyba że nie ma takiej możliwości w programie
    > komputerowym - o czym powinna Cię uprzedzić .

    Problem w tym, że ten paragon wziął mój teść, który robił zakupy w tej
    hurtowni i stwierdził, że 30 zł to zbyt mała kwota na fakturę i wziął
    paragon.
    Trudno, jakoś przeboleję te niecałe 6 zł, których nie będę mógł odliczyć ;-)

    pzdr
    Krzychu
    Piotrków Trybunalski

  • 4. Data: 2003-12-15 13:59:14
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Dorcia wrote:

> [...]
    > faktury do paragonu w tym terminie , chyba że nie ma takiej możliwości w
    > programie komputerowym - o czym powinna Cię uprzedzić .

    Pani zartuje - prawda ?

    Termin 7 dni dotyczy transakcji do ktorych nie wystawiono paragonu
    fiskalnego.

    "Mozliwosci programu" nic mnie nie interesuja, jak sie firna
    nie potrafi dostosowac programu do przepisow, to niech wystawia faktury
    "recznie".

    Od tego po jakim czasie mozna sie domagac rachunku jest ordynacja podatkowa
    i nawet juz coniektore supermarkety to zrozumialy.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-15 14:01:45
    Temat: Re: Odp: Paragon a faktura VAT
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Krzychu wrote:

> [...]
    > paragon.
    > Trudno, jakoś przeboleję te niecałe 6 zł, których nie będę mógł odliczyć

    A ma Pan ten paragon ? (jesli mnie pamiec nie myli termin jest 1 miesiac...)
    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-12-15 14:05:52
    Temat: Odp: Odp: Paragon a faktura VAT
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik bosz <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:brkekg$hnv$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > A ma Pan ten paragon ? (jesli mnie pamiec nie myli termin jest 1
    miesiac...)

    Mam.
    Ale chyba już miesiąc minął ;-(

    ---
    pzdr
    Krzychu
    Piotrków Trybunalski

  • 7. Data: 2003-12-16 10:30:40
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Pani zartuje - prawda ?

    nie ,
    jeśli sprzedawca utrzymuje termin miesięczny to jego sprawa , ale przepisy
    określają jasno:
    fakturę wystawia się nie później niż 7 dnia od wydania towaru ( sprzedaż na
    paragon też jest wydaniem) Rozporządzenie MF w sp. wykon.do vat i akcyzy z
    22.03.2003

    pozdr.dorcia

  • 8. Data: 2003-12-16 13:29:31
    Temat: Re: Odp: Odp: Paragon a faktura VAT
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Krzychu wrote:

    > Użytkownik bosz <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]

    Poniewaz nikt nie pomogl moze sobie pan sprawdzic sam w ordynacji
    podatkowej..
    Moze pan wg niej zazadac RACHUNKU.

    A podatnikVAT nie mze innego "rachunku" wystawic niz Faktura VAT.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-12-16 19:07:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > nie ,

    Oczywiście, że żartuje

> [...]
    sprzedaż na
    > paragon też jest wydaniem) Rozporządzenie MF w sp. wykon.do vat i

    Dotyczy to oczywiście przypadków, gdy faktura
    jest jedynym dokumentem potwierdzającym sprzedaż.

    Wg Twojego rozumowania Dorciu, jeśli sprzedawca miał
    obowiązek wystawić zawsze do 7 dni, to znaczy, że musiał wystawić tak
    czy
    siak po 7 dniach. Ciekawe na kogo?
    A skoro wystawił, to co nie chce wydać?

    W przypadku paragonu sprzedawca
    zobowiązany jest wystawić rachunek do 3 miesięcy po
    sprzedaży. Art 87 par 4 ordynacji

  • 10. Data: 2003-12-17 13:15:12
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    > zobowiązany jest wystawić rachunek do 3 miesięcy po
    > sprzedaży. Art 87 par 4 ordynacji

    TAK JEST !

    sprawdziłam i przyznaję rację , sorry !

    pozdr.dorcia