    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Date: Fri, 19 Jul 2002 02:18:27 GMT

    Pięknego dnia Fri, 19 Jul 2002 01:47:08 +0200, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >wiem,że prawa nie ma ale jest stosowane u większości pracodawców po to jest
    >planowanie bo jeszcze jest w jakims art. wzmianka ,że można podzielić urlop
    >na czesci ale jedna musi byc ok.chyba 10 dni

    I tu się mylisz - prawo jak najbardziej ma. Proporcjonalne urlopy
    dotyczą sytuacji, gdy pracownik kończy pracę u danego pracodawcy.
    Wszystko jednak nie dotyczy pierwszego ulopu, tylko następnych.
    Ciągle nie podałaś żadnego paragrafu. Ja wiem, że trudno je znaleźć na
    podparcie Twojej wypowiedzi w tej konkretnej sytuacji (bo ich nie ma).
    To, że pan Jasio ma kończąc prace w czerwcu po 1,5 roku pracy "w mojej
    firmie" dostał ekwiwalent za 1,5 urlopu (bo nie był ani dnia na
    urlopie) może być prawdą (jeżeli nie jest to jego pierwsza praca), ale
    jeżeli człowiek pracuje od 12 stycznia 2001, to w tej chwili należy mu
    się 1 cały urlop. Jeżeli chcesz to zakwestionować, to podaj przepis -
    ja podałem przepisy, z których taka a nie inna wysokość urlopu wynika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775