  • Data: 2004-07-14 12:24:40
    Temat: Re: Odp: Jak ustalić numer Księgi Wieczystej
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14 lip o godzinie 13:55, na pl.soc.prawo, brett napisał(a):

    > Wystarczy wykazać tzw. interes prawny. Czyli powiedzieć, że n.p. chcesz
    > kupić tą działkę

    Niby brzmi ładnie i prosto. Ale jako osoba mająca podpisaną Umowę wstępną
    kupna sprzedaży nieruchomości od Urzędu Miasta Katowice, zwróciłem sie do
    geodezji o wyp[is z rejestru gruntów - kierowniczka odmówiła twierdząc że
    ....nie mam interesu do tej nieruchomości!!
    Wskazując jej również iż Sąd Rejonowy, po przedłożeniu mu przedmiotowej
    Umowy /wstęnej/, uznał żę -posiadam interes prawny_ i wydał mi odpis z
    Księgi Wieczystej!!!!!

    Ba - mam kwity na to, składełem 3 pisma z prośbą o wydanie odpisuów,
    prawnik z banku centrali w Łodzi interweniując u tej kierowniczki,
    powoływał się nawet na prawo bankowe - nie wzruszyło to babska z UMu. nie
    wyda i basta. Gdyby bank nie odstąpił od tego wypisu to pewnie bym
    interweniował w prasie i telewizji - bo dostałem _wyraźne_ wskazówki że
    bank przy ul. tej-a-tej nie wymaga takich dokumentów!!!
    Zapytałem tą babę czy nie ma przypadkiem prowizji z tego banku albo czy nie
    jest agentem tegoż banku.

    Generalnie, urzędnik powinien za swoje decyzje ponosić prawną i finansową
    odpowiedzialność - skutecznie by to zniechęciło nadgorliwych do
    nadinterpretacji przepisów /właściwie do nierozumienia przepisów/.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany