    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa uznania reklamacji - między firmami
    Date: Thu, 29 Jan 2009 13:16:41 +0100

    Czarek pisze:

    > Wstyd się przyznać :-) Jak pisałem, chodzi o fakt, bo kwota, to około
    > 150 zł.

    Uuu, to nie ma co się bać. Nawet jak przegracie, to straty będą
    wynosiły 30zł opłaty sądowej i 60zł dla adwokata drukarni (nie licząc
    swojego czasu).

    > Tylko - który sąd (Wydawnictwo - Warszawa, Drukarnia - Gliwice), jaki
    > wydział, pozew o co itp. Nie znam się na tym :)

    Co do zasady właściwym jest sąd:
    - pozwanego (Gliwice)
    - lub miejsca wykonania umowy (ale to też pewnie Gliwice).

    Wydział Sądu Gospodarczego, który dokładnie, to trzeba by zobaczyć
    według adresu pozwanego (rozmieszczenie sądów jest na stronie
    www.ms.gov.pl - tam też można pobrać formularz pozwu).

    Co do zasady można wytoczyć powództwo w Warszawie - zarzut
    niewłaściwości sądu nie jest badany z urzędu, a tylko na wniosek
    pozwanego. W najgorszym przypadku sprawa byłaby wtedy przeniesiona do
    Gliwic (tudzież do sądu, który Gliwice obsługuje).

    --
    Liwiusz
    egzekucji -> http://www.kwm.net.pl