eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOd ilu miesięcy/lat ojciec może zabierać dziecko do siebie? › Re: Od ilu miesięcy/lat ojciec może zabierać dziecko do siebie?
    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Od ilu miesięcy/lat ojciec może zabierać dziecko do siebie?
    Date: Mon, 23 Jul 2007 13:37:20 +0200

    Użytkownik "PawelM" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1185134377.059851.317670@k79g2000hse.googlegrou
    ps.com...
    Witam
    Moja dziewczyna (była), robi mi "problemy" z widzeniem Synka,
    ogranicza, 2h co 2 tyg. to kpina jakaś...bo na tyle mi pozwala. Nie
    jesteśmy małżeństwem. Mam pełne prawa ojca, Syn ma moje nazwisko.
    Skoro nie da się po "ludzku" pozostaje mi złożyć wniosek do sądu
    rodzinnego.
    I tak z ciekawości pytam od kiedy będę mógł zabierać na weekend Synka
    do siebie? Bo nie mogę się już doczekać.... Jak to w tej "kochanej"
    polsce wygląda od strony prawnej (sędzin) ? Synek ma 13 miesięcy.
    Chodzi, rozwija się super, wszystko jest OK.
    Dziękuję .
    Pozdrawiam.

    witam!

    w twojej sprawie musisz iść do sądu, gdyż może być tak, że za rok lub 2 lata
    matka gotowa wystąpić do sądu o ograniczenie ci władzy rodzicielskiej z
    powodu właśnie braki zainteresowania ze strony ojca częstszym kontaktem z
    dzieckie - jak na ironię;
    ale w kwestii sprawy sądowej - to myślę, że warto powołać dowód z opinii
    biegłych z Rodzinnego Ośrodka Diagnostyczno-Konsultaycyjnego; wówczas
    odbędzie się spotkanie wszystkich was w ośrodku i rozmowy z panią psycholog
    i innymi osobami; one nakłonią was do ustalenia wspólnie kontaktów ojca z
    dzieckiem; jeżeli nie będzie zgody, wówczas same w opinii wskażą jakies
    terminy, które moga nie pasować - zawsze jakas strona będzie wtedy
    pokrzywdzona;
    dlatego proponuję powołać ten dowód, bo i tak małżona moze taki dowód chcieć
    a nawet sąd w ostateczności z urzędu sobie taki dowód powoła, bo nie będzie
    wysłuchiwał kłótni stron w zakresie kontaktów z dzieckiem;
    można tez wnosić na piśmie o udzielenie zabezpieczenia wniosku w spoósb w
    nim opisany - czyli jeżeli wnioskujący chce ustalenia kontaktów w co drugi
    weekend miesiaca od piątku do niedzieli a nadto raz w tygodni na cały dzien,
    np. od srody do czwartku, albo inaczej (wola osoby wnioskującej w zależności
    od posiadanego czasu), to wtedy można wnosić i takie udzielenie; zapewne
    druga strona bedzie oponowac, ale warto podnosic argumenty ze zadnych
    przeciwskazan ze strony wnioskującego nie ma, że kontakty z dzieckiem
    dotychczas odbywały się w sposób prawidłowy, itp.; nalezy argumentowac ze
    kazdy z rodzicow ma prawo do kontaktow z dzieckie, i odwrotnie, by rozwoj
    dziecka przebiegal prawidlowo, zwlaszcza tak malego dziecka, ktore
    potrzebuje obojgu rodzicow;
    oczywiscie mozna obejsc sie bez ww. dowodu z RODK jezeli oczywiscie strony
    dojda do porozumienia

    powodzenia

    pzdr
    krzysiek