  • 1. Data: 2007-10-13 10:15:17
    Temat: Ochroniarze Saturn - Nowe praktyki
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Witam!

    Ostatnio w Saturnie wchodzac zostalem poinformowany przez ochroniarza,
    ze gdy wchodze z plecakiem na teren sklepu moge, ale nie musze zostac
    poproszony o okazanie zawartosci plecaka podczas wychodzenia ze sklepu.
    Wszedlem z plecakiem, akceptujac to co mowi, nie robiac problemow.
    Jako, ze osob bylo malo, podczas wychodzenia zostalem poproszony o ww.
    czynnosc. Ochroniarz byl ok, wiec nie robilem problemow, pokazalem co i
    jak, odszedlem bez problemow.
    Po pewnym czasie zaczelo nasuwac mi sie pytanie - czy maja prawo
    ustanawiac regulamin sklepu? Jesli nie bede chcial zdjac plecaka oraz go
    otworzyc to nie moge wejsc do sklepu?
    Jak to wyglada ze strony prawnej?

    Dzieki i pozdrawiam, Wojtek.

  • 2. Data: 2007-10-13 10:22:37
    Temat: Re: Ochroniarze Saturn - Nowe praktyki
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Oct 13, 12:15 pm, ulong <w...@w...pl> wrote:

    > Jak to wyglada ze strony prawnej?
    >
    > Dzieki i pozdrawiam, Wojtek.

    Popatrzec do plecaka moze policja. Jesli nie bedziesz chcial pokazac
    ochronie to oni powinni cie zatrzymac do czasu ich przyjazdu. Ja
    zazwyczaj pytam dlaczego ja mam pokazac torbe/nie moge wejsc z nia do
    sklepu, skoro pani przedemna weszla z owiele wieksza? kobiety nie
    kradna? I co ciekawe takie cos mam tylko w media marktach i saturnach.
    ale to nie dla idiotow.

  • 3. Data: 2007-10-13 10:31:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:1192270957.666461.131080@v29g2000prd.googlegrou
    ps.com...

    > Popatrzec do plecaka moze policja.

    I jeszcze kilka innych organów, ale nie agencja ochrony.

    > Jesli nie bedziesz chcial pokazac
    > ochronie to oni powinni cie zatrzymac do czasu ich przyjazdu.

    Zatrzymac w ogóle prawa nie maja. moga ujac na goracym uczynku popelnienia
    przestepstwa, ale to wiaze sie z konsekwencjami. Inna sprawa, ze szkoda
    czasu na uzeranie sie niedouczonymi ochroniarzami.

  • 4. Data: 2007-10-13 10:38:18
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    ulong pisze:

    > Ostatnio w Saturnie wchodzac zostalem poinformowany przez ochroniarza,
    > ze gdy wchodze z plecakiem na teren sklepu moge, ale nie musze zostac
    > poproszony o okazanie zawartosci plecaka podczas wychodzenia ze sklepu.

    Bylo na grupie wielokrotnie.
    Prosic o zdeponowanie plecaka, czy okazanie zawartosci oczywiscie moga.
    Ty natomiast nie masz obowiazku podporzadkowywania sie ich prosbom.
    Czyli mozesz wejsc do sklepu z plecakiem, jak i z niego wyjsc bez
    koniecznosci pokazywania im co jest w srodku. Na tym zazwyczaj sie
    sprawa konczy bo wiecej nic zrobic nie moga.

    Jacek

  • 5. Data: 2007-10-13 10:39:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Popatrzec do plecaka moze policja. Jesli nie bedziesz chcial pokazac
    > ochronie to oni powinni cie zatrzymac do czasu ich przyjazdu.

    Co znaczy powinni zatrzymac? Za co? Za brak okazania zawartosci plecaka?
    To nie jest zaden powod do zatrzymania, i zaden ochroniarz raczej sie
    nie odwazy tego zrobic, bo moglby miec z tego powodu duze nieprzyjemnosci.

    Jacek

  • 6. Data: 2007-10-13 11:06:47
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Oct 13, 12:39 pm, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

> [...]
    > To nie jest zaden powod do zatrzymania, i zaden ochroniarz raczej sie
    > nie odwazy tego zrobic, bo moglby miec z tego powodu duze nieprzyjemnosci.

    Powinni w sensie ze do tego ich obliguje saturn. A to ze nie moga cie
    tknac to juz inna bajka. Carrefour ostatnio np. zmniejszyl ilosc
    ochroniarzy przy wyjsciu po kilku sprawach w sadzie o bezprawne
    zatrzymanie.

  • 7. Data: 2007-10-13 12:00:13
    Od: "edward_u" <e...@w...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Bylo na grupie wielokrotnie.

    jest o tym
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/c64118fa1add4636/e8f828ee5a820cd9?hl=pl&
    lnk=st&q=#e8f828ee5a820cd9
    oraz
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/c64118fa1add4636/535229ec395994ba?hl=pl&
    lnk=st&q=#535229ec395994ba

    edward u

  • 8. Data: 2007-10-13 12:05:06
    Od: ulong <w...@w...pl>

    castrol pisze:
> [...]
    > koniecznosci pokazywania im co jest w srodku. Na tym zazwyczaj sie
    > sprawa konczy bo wiecej nic zrobic nie moga.
    Ok, czyli rozumiem, ze musza mnie wpuscic do sklepu mimo wszystko, a w
    razie czego wzywac policje, tak? :)

    Dzieki i pozdrawiam, Wojtek.

  • 9. Data: 2007-10-13 15:09:37
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 12:15:17 +0200, ulong napisał(a):

    > Ostatnio w Saturnie wchodzac zostalem poinformowany przez ochroniarza,
    > ze gdy wchodze z plecakiem na teren sklepu moge, ale nie musze zostac
    > poproszony o okazanie zawartosci plecaka podczas

    Po pierwsze te praktyki sa stare jak swiat, po drugie ochroniarz mial
    racje. Mozesz zostac poproszony :) I od Twojej dobrej woli zalezy jak sie
    do tej prosby ustosunkujesz
    --
    marcin

  • 10. Data: 2007-10-13 16:49:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    ulong pisze:

    > Ok, czyli rozumiem, ze musza mnie wpuscic do sklepu mimo wszystko, a w
    > razie czego wzywac policje, tak? :)

    Najlepiej w ogole z nimi nie dyskutowac tylko odpowiadac nie dziekuje,
    nie skrorzystam itp i wchodzic smialo do sklepu. Z wlasnego
    doswiadczenia wiem ze to w zupelnosci wystarcza.

    Jacek