  • Data: 2002-01-04 01:11:38
    Temat: Re: Ochrona Danych Osobowych
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

    > 4) Jesli tak, to w jaki sposob zabezpieczyc sie przed takimi
    > oskarzeniami na przyszlosc?

    Nie wiem jak zabezpieczyc sie przed oskarzeniami, ale wiem jak zabezpieczyc
    sie przed podawaniem cudzego adresu w anonsach.
    Jesli serwis zbudowany jest na PHP po wystarczy w formularzu w ktorym
    wpisuje sie dane, zrobic cos takiego, aby anons nie dodawal sie
    automatycznie po zatwierdzeniu na stronie, ale aby dane z formularza szly na
    adres maila wpisany w nim. Dodatkowo do maila dolaczany bylby link
    aktywujacy dopiero dany anons na stronie, wiec jesli osoba wpisala wszystko
    prawidlowo, dostaje po chwili maila w ktorym klika link i po sprawie.
    W przeciwnym razie maila dostaje osoba, ktorej chciano zrobic kawal i
    oczywiscie owego linku nie klika, a wpisane dane po ustalonym czasie
    kasowane sa automatycznie z bazy, aby jej nie zasmiecac.

    Marcin

    PS. moim zdaniem nie lamiesz prawa bo e-mail nie nalezy chyba do danych
    osobowych... a nawet jesli, to Ty ( a raczej Twoja strona www ) umozliwiacie
    jedynie lamanie prawa, prze co stajesz sie chyba wspolwinnym. Powinienes
    wiec kasowac takie dane po interwencji pokrzywdzonych osob i po sprawie.
    No ale ja prawnikiem nie jestem :)