    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązkowe OC - problem
    Date: Fri, 3 Dec 2010 01:28:50 +0100

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:id9cm9$124$6@inews.gazeta.pl...

    > krótko:
    > weź najpierw pogoolaj, poczytaj ustawę, przeczytaj parę interpretacji
    > zobaczysz, ze dopiero wtedy zaczniesz sie bac.

    Sensu przezbywania się z Tobą większego nie widzę. Moim zdaniem w ustawie
    jest mowa o przejściu praw i obowiązków z POLISY, a nie wszystkich
    możliwych do zaistnienia polis. Jeśli sprzedajacy przekazał kupującemu
    POLISĘ, to kupujący nie miał obowiązku spodziewać się, że istnieje inna, bo
    nie jest to normalny stan rzeczy. nie wiązała go również żadna umowa z tym
    drugim towarzystwem. Co więcej,w mojej ocenie z faktu, że i towarzystwu A
    i Towarzystwu C należy się składka za ubezpieczenie, wcale nie wynika, że
    obydwa te ubezpieczenia były jednocześnie ważne. Gdyby doszło dos zkody, to
    przecież tylko jedno z tych towarzystw by wypłącało odszkodowanie. Nie chce
    mi się teraz myśleć, czy ważna w tym wypadku jest pierwsza, czy druga
    polisa, ale moim zdaniem druga (później zawarta), a pierwszemu towarzystwu
    jedynie przysługuje roszczenie o zapłątę skąłdki z tytułu neiwypowiedzenia
    w terminie umowy. Ale prawo do otrzymania skąłdki, to nie to samo, co umowa
    ubezpieczenia. Tow mojej ocenie swoista kara umowna za niewypowiedzenie na
    czas. Nie jest to to samo co umowa ubezpieczenia i trudno mówić o cesji
    praw i obowiazków z tego tytułu na nabywcę. I na miejscu inicjatora wątku
    tejw ersji bym się stanowczo trzymał :-)