    Subject: Re: Obowiązek zmiany hasła w programach
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: kapitalikk <a...@g...com>
    Date: Thu, 12 May 2016 14:28:41 +0200

    > On 2016-05-12, kapitalikk <a...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli postulujesz zaistnienie jednej centralnej bazy danych
    > wszystkiego o podatniku, do której mają dostęp wszystcy urzędnicy,
    > tak?

    Wojciechu chyba mało wiesz w temacie, urzędnicy mają dostęp do
    wszystkich Twoich danych? Znam mądrych urzędników, którzy potrafią
    łączyć się z danymi REGON, PESEL, ZUS, US i wszystko o kliencie wiedzą.
    Jak ja chcę o sobie dowiedzieć się cokolwiek, to muszę znać wiele
    loginów i haseł.

    Postuluję aby klient nie musiał za każdym razem logować się do części
    systemu PAŃSTWA podając inne hasło, inny login.
    Żeby mu pieprzony programista (jeśli nie ma takiej podstawy prawnej) nie
    narzucał, że muszę pieprzone specjalne znaki umieszczać w haśle i małe i
    duże litery i liczby i żeby jeden pieprzony programista nie kazał mi
    tworzyć hasła składającego się z 7 znaków, innego hasła z 8 znaków a
    jeszcze innego hasła z 9 znakami. I że to wszystko mam zmieniac co 20
    lub 30 lub 40 dni. ot takie urozmaicenie. Żebym się k...a nie zanudził
    przypadkiem.
    Cały czas pytam, czy są jakieś podstawy prawne narzucające mi zmianę
    okresową tych haseł?

    Pozrawiam