    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek testowania pracowników przez pracodawcę
    Date: Mon, 22 Mar 2021 16:34:30 +0100

    Użytkownik "Henryk Hajdan" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >W art. 10 określono,
    >2. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze
    >rozporządzenia:
    >1) zakażenia i choroby zakaźne, w przypadku wystąpienia których lub
    >podejrzenia wystąpienia przeprowadza się obowiązkowe badania
    >sanitarno--epidemiologiczne,

    >Czy ja dobrze rozumiem, że pracodawca ma na własny koszt testować
    >pracowników ?
    >Przykładowo w biurze, odległości są zachowane, ale pracownicy chcąc
    >nie chcąc kontaktują się ze sobą więc mogą się zakazić od siebie,

    Czy w tych przepisach nie chodzilo raczej o pracownikow branzy
    zywnosciowej i gastronomicznej ? ("ksiazeczka sanepidu")

    Skasowales najwazniejsze ?

    "Art.10.1. Osoby, uktórych orzeczono czasowe lub trwałe
    przeciwwskazania do wykonywania prac, określonych na podstawie ust.2
    pkt5, nie mogą wykonywać tych prac.
    Pracodawca lub zlecający wykonanie prac jest obowiązany, zzachowaniem
    poufności, niezwłocznie odsunąć pracownika lub wykonującego
    prace od wykonywania tych prac."

    [...]
    2.Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:
    [...]
    5) rodzaje prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość
    przeniesienia zakażenia lub choroby zakaźnej na inne osoby"

    A Covid ... minister pewnie nie rozszerzyl na wszystkie rodzaje prac,
    bo by mu sie ministerstwo zawalilo :-)

    J.