  • 1. Data: 2008-03-06 20:09:09
    Temat: Obowiązek przyjęcia pisma?
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    Witam

    Czy sprzedawca/urząd/adresat ma obowiązek przyjąć pismo i potwierdzić ten
    fakt?
    Mam na myśli osobiste doręczenie.

    W którymś wątku opisywałem problem z telefonem, który od nowości był zepsuty
    i mamy problem z wymiana go na nowy...
    I dziś byliśmy z pismem adresowanym do firmy (sklepu) ale człowiek nie
    chciał pisma przyjąć.
    Miał takowe prawo?
    Chcąc nie chcąc wysłaliśmy pismo pocztą - ale z ciekawości pytam, czy
    _powinien_ takie pismo przyjąć, czy może sobie "natręta" przegnać? :-)

  • 2. Data: 2008-03-06 20:14:03
    Temat: Re: Obowiązek przyjęcia pisma?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 6 Mar 2008 21:09:09 +0100, Beer napisał(a):

    > Miał takowe prawo?

    Oczywiście.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2008-03-06 21:34:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oczywiście.

    Tyle, że z punktu widzenia prawo w tej sytuacji pismo uważa się za
    doręczone. Pozostaje oczywiście sprawa dowodowa, ale nagranie spokojnie
    sprawę powinno przed sądem załatwić.

  • 4. Data: 2008-03-06 22:28:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Beer wrote:
> [...]
    > Chcąc nie chcąc wysłaliśmy pismo pocztą - ale z ciekawości pytam, czy
    > _powinien_ takie pismo przyjąć, czy może sobie "natręta" przegnać? :-)

    wystarczyło wziąc kogokolwiek za świadka, albo np. kamerę, zostawić
    pismo na biurku i zrobić w tył zwrot. Pismo zostało doręczone.

  • 5. Data: 2008-03-07 07:42:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 06 Mar 2008 21:09:09 +0100, Beer napisał(a):

    > Czy sprzedawca/urząd/adresat ma obowiązek przyjąć pismo i potwierdzić ten
    > fakt?

    Poprawna odpowiedź brzmi: nie/tak/to_zależy_jaki_adresat