    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek meldunkowy - koniec?
    Date: Mon, 8 Dec 2008 08:22:35 +0100

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał

    > Na tablicy ogłoszeń w mojej SM pojawiła się karteczka o zmianie
    > opłat za
    > coś tam (śmieci i podobne opłaty uzależnione od wielkości rodziny).
    > Opłata
    > będzie naliczana wg powierzchni użytkowej a nie, jak dotychczas,
    > liczby
    > zameldowanych osób. Uzasadnienie - likwidacja obowiązku meldunkowego
    > lutym przyszłego roku (jeśli dobrze zapamiętałem)... prawda to, czy
    > też SM
    > chce przerobić niektórych mieszkańców na szaro?

    Z obowiązkiem meldunkowym nie ma to nic wspólnego. Meldujesz się
    w urzędzie miejskim a nie w spółdzielni. Opłaty zależne od liczby
    mieszkających (a nie zameldowanych) osób są naliczane na podstawie
    deklaracji głównego lokatora a spółdzielnia nie ma możliwości tego
    weryfikować w ewidencji ludności.
    Aczkolwiek sposób naliczania opłat (podziału kosztów) spółdzielnia
    może ustalać dość dowolnie, więc taka zmiana jest możliwa, tylko
    uzasadnienie jest naciagane.