  • 1. Data: 2009-07-18 18:14:00
    Temat: Obowiązek meldunkowy - jest czy nie ma?
    Od: r...@m...com

    Podobno w tym roku miał być zniesiony obowiazek meldunkowy, czy tak sie stało?
    Czy można się wymeldować "do nikąd"?

  • 2. Data: 2009-07-18 22:03:27
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy - jest czy nie ma?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 20:14:00 +0200, r...@m...com napisał(a):

    > Podobno w tym roku miał być zniesiony obowiazek meldunkowy, czy tak sie stało?
    > Czy można się wymeldować "do nikąd"?

    jak narazie artykuły z ustawy o ewidencji ludności nie zniknęły...
    Dz.U. 1974 nr 14 poz. 85
    Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych.

    ani nie widać żadnej ogłoszonej nowelizacji na http://isap.sejm.gov.pl/ ale
    tak jak napisali, te www nie są źródłem prawa

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 3. Data: 2009-07-18 23:19:11
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    r...@m...com pisze:
    > Podobno w tym roku miał być zniesiony obowiazek meldunkowy, czy tak sie stało?

    Nie, jeszcze nie.

    > Czy można się wymeldować "do nikąd"?

    Mozna, nikt Ci nie broni miec statusu bezdomnego.

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2009-07-19 08:46:04
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    castrol pisze:

    > Nie, jeszcze nie.

    > Mozna, nikt Ci nie broni miec statusu bezdomnego.

    czy bezdomny moze miec samochod zarejestrowany na siebie?

    Pozdrawiam - Darek

  • 5. Data: 2009-07-19 11:21:25
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > czy bezdomny moze miec samochod zarejestrowany na siebie?

    Tak. I ma wszystkie inne prawa wynikające z konstytucji i pomniejszych praw.

    *inż.prawa*

  • 6. Data: 2009-07-19 11:50:47
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy bezdomny moze miec samochod zarejestrowany na siebie?
    >
    > Pozdrawiam - Darek

    Tak, tylko radzę zarejestrować go przed staniem się bezdomnym. Bo później
    będą trudnosci z zarejestrowaniem. Znane są takie przypadki. Bo niby który
    urząd jest dla bezdomnego "właściwy"? W którym mieście, w której dzielnicy?

    wiatrak

  • 7. Data: 2009-07-19 13:04:17
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    wiatrak pisze:

> [...]
    > urząd jest dla bezdomnego "właściwy"? W którym mieście, w której dzielnicy?

    Zgodnie z ustawa wlasciwy ze wzgledu na miejsce zamieszkania :)

    Jacek Kustra

  • 8. Data: 2009-07-19 13:09:49
    Od: kuba <j...@g...com>

    wiatrak pisze:
> [...]
    > urząd jest dla bezdomnego "właściwy"? W którym mieście, w której dzielnicy?

    Właściwy (na marginesie: to słowo jest jest jak najbardziej poprawne w
    tym kontekście i nie ma sensu ujmować go w cudzysłów) jest starosta
    miejsca zamieszkania właściciela pojazdu. Miejscem zamieszkania jest
    miejscowość, a nie konkretny lokal, więc nie ma problemu. Nawet jak ktoś
    mieszka na dworcu Warszawa Centralna to ma miejsce zamieszkania w Warszawie.

    A jeśli ktoś już jest takim zupełnym włóczykijem, że nie ma miejsca
    zamieszkania, to będzie to starosta właściwy miejscowo ze względu na
    jego ostatnie miejsce zamieszkania w kraju, a jeśli nawet tego nie ma,
    to będzie to Prezydent m. st. Warszawy ;>

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2009-07-19 14:47:50
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z ustawa wlasciwy ze wzgledu na miejsce zamieszkania :)
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jacek Kustra

    Dobrze wiesz , ze tak powinno być, a wpraktyce sa problemy. Bo urzędas
    chce, zebys mu udowodnił, ze mieszkasz na jego terenie. A jak udowodnisz,
    jak jestes BEZ DOMU?

    wiatrak

  • 10. Data: 2009-07-19 15:06:01
    Od: r...@m...com

> [...]
    >
    > Dobrze wiesz , ze tak powinno być, a wpraktyce sa problemy.  Bo urzędas
    > chce, zebys mu udowodnił, ze mieszkasz na jego terenie. A jak udowodnisz,

    Dokładnie.
    Udowodnić to można przedstawiając akt własności nieruchomości, lub umowę najmu
    lokalu,
    ...a nie na gębę że sie mieszka pod mostem czy na dworcu.