  • 1. Data: 2012-12-22 13:26:44
    Temat: Re: Obcięcie świerka
    Od: Zachodni Wiatr <z...@o...nospam.pl>

    maruda pisze:

    > Na moje oko - dopóki drzewko nie umrze, to możesz obcinać i wierzchołek
    > i gałęzie. Na kubaturę korony jeszcze nie mają normatywów :)

    no jeśli nie uschnie w ciągu 2 lat to nie masz problemu zawsze możesz
    powiedzieć że z onawy na uszkodzenie linii energetycznej :D

  • 2. Data: 2012-12-22 18:42:54
    Temat: Obcięcie świerka
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Tak się zastanawiam:

  • 3. Data: 2012-12-22 20:22:47
    Od: maruda <m...@n...com>

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2012-12-22 22:04:13
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na wycinkę. Czy gdybym uciął sam wierzchołek - tak 1-1,2 metra (w sam raz
    > byłby na choinkę) to jest to dozwolone, czy nie?

    Raczej starości ( >10 lat).
    Nie ma kryterium wielkości.

  • 5. Data: 2012-12-23 11:03:45
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    W dniu 22.12.2012 20:22, maruda pisze:

    > Na moje oko - dopóki drzewko nie umrze, to możesz obcinać i wierzchołek
    > i gałęzie. Na kubaturę korony jeszcze nie mają normatywów :)

    Mylisz się. U nas zarząd zieleni dostał potężną karę od ochrony
    środowiska za bezmyślne cięcie przez niewykwalifikowanych chłopków od
    piły i siekiery.
    Od tej pory tną pod nadzorem dendrologa.
    Po drugie ścięcie wierzchołka zawsze może być poczytane jako próba
    zniszczenia drzewa.
    Więc rób jak chcesz lecz uważaj, bo możesz mieć przyjaciół wśród
    sąsiadów i złożą stosowne zawiadomienie.
    --
    (__)
    (oo)

  • 6. Data: 2012-12-24 23:05:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zezwolenie na wycinkę. Czy gdybym uciął sam wierzchołek - tak 1-1,2
    > metra (w sam raz byłby na choinkę) to jest to dozwolone, czy nie?

    Art. 82. pkt 1a.
    Zabiegi w obrębie korony drzewa na terenach zieleni lub zadrzewieniach
    mogą obejmować wyłącznie:
    1) usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizje z
    obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi;
    2) kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat;
    3) utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.

  • 7. Data: 2012-12-25 17:13:55
    Od: "win64" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    2) kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat;
    3) utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.

    A co ustawodawca miał dokładnie na myśli stosując sformułowanie
    "na terenach zieleni lub zadrzewieniach "? Jakieś skupiska drzew?

  • 8. Data: 2012-12-25 19:04:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "win64" <p...@o...eu> napisał

> [...]
    >
    > A co ustawodawca miał dokładnie na myśli stosując sformułowanie
    > "na terenach zieleni lub zadrzewieniach "? Jakieś skupiska drzew?

    tereny zieleni - tereny wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami
    funkcjonalnie z nimi związanymi, pokryte roślinnością, znajdujące się
    w granicach wsi o zwartej zabudowie lub miast, pełniące funkcje
    estetyczne, rekreacyjne, zdrowotne lub osłonowe, a w szczególności
    parki, zieleńce, promenady, bulwary, ogrody botaniczne, zoologiczne,
    jordanowskie i zabytkowe oraz cmentarze, a także zieleń towarzyszącą
    ulicom, placom, zabytkowym fortyfikacjom, budynkom, składowiskom,
    lotniskom oraz obiektom kolejowym i przemysłowym;

    zadrzewienie - drzewa i krzewy w granicach pasa drogowego, pojedyncze
    drzewa lub krzewy albo ich skupiska niebędące lasem w rozumieniu
    ustawy o lasach, wraz z terenem, na którym występują, i pozostałymi
    składnikami szaty roślinnej tego terenu, spełniające cele ochronne,
    produkcyjne lub społeczno-kulturowe;

  • 9. Data: 2012-12-25 21:48:36
    Od: "win64" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    ustawy o lasach, wraz z terenem, na którym występują, i pozostałymi
    składnikami szaty roślinnej tego terenu, spełniające cele ochronne,

    Ja rozumie to tak, że korony drzew rosnących w moim ogrodzie mogę formować
    w dowolny sposób, wg. moich upodobań. Strzeliście, kuliście i w każdej innej
    formie.
    Pod warunkiem że drzewo to będzie dalej rosło.
    Więc można obciąć wierzchołek świerka rosnącego we własnym ogrodzie
    i uzyskać w ten sposób choinkę Świąteczną.

  • 10. Data: 2012-12-26 00:54:19
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    W dniu 25.12.2012 21:48, win64 pisze:

> [...]
    > Więc można obciąć wierzchołek świerka rosnącego we własnym ogrodzie
    > i uzyskać w ten sposób choinkę Świąteczną.
    Bzdura. Drzewa iglaste nie formuje się poprzez ścięcie wierzchołka, bo
    prowadzi to najczęściej do uschnięcia więc nie może być traktowane na
    równi z innymi drzewami.
    Jak ustawa mówi, można drzewa formować lecz nie deformować czy też
    doprowadzać do uschnięcia.
    Twoje drzewko też podlega ustawie w momencie posadzenia i osiągnięcia 10
    lat niezależnie gdzie posadziłeś.
    Lepiej wystąpić z wnioskiem o wycięcie ze względu na..., niż samemu
    ściąć wierzchołek. Wraz z wnioskiem dołączasz plan nowych nasadzeń,
    które mogą (lecz nie muszą) się przyjąć i nie ma żadnych problemów

    --
    (__)
    (oo)