    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy
    Date: Sun, 27 Oct 2013 22:16:13 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > http://finanse.wp.pl/kat,1033699,title,Odkurzacze-na
    -cenzurowanym-Unia-
> [...]
    > żarty. Po żarówkach przychodzi pora na zakaz używania porządnych
    > odkurzaczy.
    > Do jakiego jeszcze większego debilizmu mogą się posunąć unijni
    > ustawodawcy?

    > PS. W tamtym tygodniu coś mnie chyba tknęło i zamiast kupić nowy
    > odkurzacz dla rodziców (jakieś 200zł) podłubałem i wymieniłem łożysko
    > w starym Zelmerze który chodził 20 lat to i kolejne dziesięć przeżyje.
    > Chyba powinienem być nagrodzony przez unijnych ekoterorystów bo to
    > własnie tacy jak ja chronią naszą _Matkę Ziemię_ :-)

    Chciałbym widzieć jakies wyliczenie ile to zuzywają te odkurzacze i jak
    wpłynie zmniejszenie mocy na czas odkurzania i sumaryczne zuzycie energi.

    A może to lobbing jakiejs firmy? Sa jakies firmy cosprzedaja drogie
    odkurzacze o wysokiej sile wciagania ale małej mocy nominalnej?

    Jezeli chcemy oszczedzac energie to moze zacznijmy sie zastanawiac co
    rzeczywiscie zuzywa jej duzo. Bo mnie uczono, ze na pewno nie sa to
    urzadzenia ktore co prawda maja duza moc ale pracuja krótko.
    Co z tego ze cos ma 200W jak pracuje powiedzmy pol godziny 2 x w tygodniu?
    Jak to porownac do komputera ktory ma mega pradozerny procesor a na ktorym
    ktos oglada youtube i uzywa go przez 3 godziny dziennie?
    nie wspominajac juz o tym ze taki komp w biurze najczesciej pracuje o wiele
    wiecej godzin niz rzeczywiscie jest uzywany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis