    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <ejkcj7$edv$1@inews.gazeta.pl> <6...@4...net>
    <ejkdi4$qd7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1iuik4se6vj39.gl13i6rxu4t3$.dlg@40tude.net>
    <ejkfpn$r7f$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@4...net>
    <ejkhsc$6g6$1@inews.gazeta.pl> <ejlaiq$h7d$1@inews.gazeta.pl>
    <ejldd0$p6r$1@atlantis.news.tpi.pl> <ejmlf1$lrt$1@inews.gazeta.pl>
    <ejn520$e75$1@inews.gazeta.pl> <ejn5t5$h6q$1@inews.gazeta.pl>
    <ejncgb$bfg$1@inews.gazeta.pl> <ejnd66$d2u$1@inews.gazeta.pl>
    <ejnfkf$g8$1@nemesis.news.tpi.pl> <ejnkq7$ocg$1@news.onet.pl>
    <ejnt0n$fsd$1@inews.gazeta.pl> <ejp9ld$3jt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <ejpphc$mj4$1@inews.gazeta.pl>
    <d2857$4560a849$3eb34be4$10817@news.chello.pl>
    <ejs6s6$b12$1@inews.gazeta.pl>
    <51eda$45622341$3eb34be4$1696@news.chello.pl>
    <ejui5t$3en$1@inews.gazeta.pl> <p...@n...chmurka.net>
    <ejuv1i$rlg$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: [OT] Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Date: Wed, 22 Nov 2006 19:02:57 +0100

    > Oj, chyba jednak zarządzanie personelem rzeczywiście liznąłeś, i to końcem
    > języka. Nie żyjemy w idealnym świecie, rekrutacja wymaga czasu i/lub
    > pieniędzy. Nie każdą firmę stać na rozbudowany dział HR. Rekrutują często
    > pracownicy zajmujący się na co dzień zupełnie innymi rzeczami i przeważnie
    > mają na to niewiele czasu, tyle, na ile mogą zostawić swoje podstawowe
    > obowiązki, nierzadko o znaczeniu krytycznym, czyli zadania stanowiące o
    > być-
    > albo-nie-być firmy.
    >
    > Czasem poszukiwania trwają miesiącami i nie ma nawet kandydata, który
> [...]

    Prosze Cie... nie oslabiaj mnie... Oczywiscie, zawsze jest "niedobor
    specjalistow z prawdziwego zdarzenia". Ale wynika on jedynie z calkowitego
    braku umiejetnosci aktywnego poszukiwania pracownikow. Mowi sie, ze "Polacy
    nie umieja szukac pracy"... Mowi sie, ze "przecietny polski bezrobotny
    ogranicza sie do wyslania kilku CV (najczesciej e-mailem) i biadoleniu, ze
    nie umie znalezc pracy". W druga strone jest dokladnie tak samo. Pracodawca
    albo rzuca jakies ogloszenie do gazety / na grupy dyskusyjne (czesto jego
    tresc przypomina poziomem "Mietka spod sklepu") i liczy na powazne oferty,
    podczas gdy dostaje kilka tysiecy ofert, ktore zupelnie nie pasuja do
    stanowiska (najczesciej zle opisanego w ogloszeniu), niepowaznie podchodzi
    do kandydatow itd itp. Drugi scenariusz, to w ogole takie samo biadolenie,
    ze "nie ma dobrych pracownikow", a jak sie dobrze przyjrzec, to okazuje sie,
    ze pracodawca nawet nie kiwnal palcem, zeby pracownika znalezc. Powodem tez
    moze byc chec zaoszczedzenia na profesjonalnej firmie rekrutacyjnej, ktora
    czesto pomaga znalezc dobrego pracownika. I... naprawde nie chce mi sie
    dalej strzepic ozora po proznicy... bo wybacz, ale zdaje mi sie (to
    przynajmniej wynika z gloszonych przez Ciebie herezji), ze 'liznalem' nieco
    wiecej.

    Z pozdrowieniami,

    Andrzej