  • 31. Data: 2013-09-13 12:52:52
    Temat: Re: Przymusowe ograniczenie ???
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Wisniewski" napisał w wiadomości
    >Tylko...wez pod uwage , jakie to byly realia: od glownego wodociagu
    >( 100mm), musialem zrobic moje przylacze ( 32), nastepnie
    >przeprowadzic rure pod droga, zrbic studzienke z wodomierzem i stad
    >zrobic >doprowadzenie ( pod górę !) do mojego domu.
    >Teraz, przed moja studzienką zrobili trójnik, ktory zaopatruje
    >kilkanascie innych domów, ktore, wszystkie leza ponizej mojego domu.
    >Jesli sie teraz wysra ktos z tych domow i spusci wode w kiblu, to
    >powiedz mi, o ile spadnie cisnienie w moim domu , kiedy mam 32mm a
    >ile spadloby, gdybym mial 20mm ???
    >Chyba jest różnica ?

    Czekaj czekaj - bo o ile rozumiem to jest rura 100mm, rura 32mm,
    rozdzielacz, dalej 32, studzienka z wodomierzem ... a za nim juz tylko
    twoj dom.
    Zwezka w studzience ograniczy tylko Ciebie.

    J.

  • 32. Data: 2013-09-13 15:05:44
    Temat: Re: [OT Fizyka] Re: Przymusowe ograniczenie ???
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Nieprawda. Już pisałem. W miejscu zwężenia samochody zwalniają i to
    > powoduje zator. Woda - odwrotnie - przyspiesza (prędkość liniowa m/s),
    > tak aby wydajność (prędkość m3/s) pozostała stała. Jest to paradoks
    > hydrodynamiczny - poczytaj.
    > Fizyki nie przeskoczysz.

    jaki tam paradoks.
    naturalne zjawisko.

  • 33. Data: 2013-09-13 16:09:35
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > jaki tam paradoks.
    > naturalne zjawisko.

    Ale tak na pierwszy rzut oka powinno być odwrotnie niż fizyka pokazuje,
    więc ktoś tak nazwał.

  • 34. Data: 2013-09-13 18:36:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Ale tak na pierwszy rzut oka powinno być odwrotnie niż fizyka pokazuje,
    > więc ktoś tak nazwał.

    to by samoloty nie latały.

  • 35. Data: 2013-09-13 19:53:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Sep 2013, J.F wrote:

    > Czekaj czekaj - bo o ile rozumiem to jest rura 100mm, rura 32mm, rozdzielacz,
    > dalej 32, studzienka z wodomierzem ... a za nim juz tylko twoj dom.
    > Zwezka w studzience ograniczy tylko Ciebie.

    Właśnie to pisze - jeśli on będzie "ograniczony", to ciśnienie mu spadnie
    bardziej niż bez ograniczenia i to go martwi, nic nie było o oddziaływaniu
    na sąsiadów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-09-13 20:03:55
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu piątek, 13 września 2013 12:52:52 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >
    > twoj dom.
    >
    > Zwezka w studzience ograniczy tylko Ciebie.

    Jest tak: rura 100mm, przejscie pod droga 32 mm, trojnik 32mm, do mnie dochodzi 32mmi
    ma sporo pod gore, a druga odnoga idzie tylko lekko pod gore i zaopatruje kilkanascie
    innych domow.

    Wg mnie, woda idzie tam, gdzie ma latwiej, wiec latwiej bedzie lekko pod gore, niz
    ostro pod gore...
    Wiec, jesli pobor w tamtych domach bedzie duzy, to do mnie ta woda w ogole nie bedzie
    chciala plynac. ?

  • 37. Data: 2013-09-13 20:07:20
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu piątek, 13 września 2013 20:03:55 UTC+2 użytkownik Marek Wisniewski napisał:

> [...]
    ostro pod gore...

    > Wiec, jesli pobor w tamtych domach bedzie duzy, to do mnie ta woda w ogole nie

    ...i jesli jeszcze zrobie ograniczenie do 20mm, to juz calkim bedzie kicha !

    Wiesz, ja jestem wychowany w glebokiej komunie i jesli ktos wie o co chodzi , to
    rozumie jak sie czuje namydlony czlowiek, ktoremu woda z kranu tylko czasem kapie...

  • 38. Data: 2013-09-13 20:46:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Wisniewski wrote:
> [...]
    ostro pod gore...
    > Wiec, jesli pobor w tamtych domach bedzie duzy, to do mnie ta woda w ogole nie

    no i chyba w tym mysleniu jest problem.

  • 39. Data: 2013-09-13 20:48:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Wisniewski wrote:
    > ...i jesli jeszcze zrobie ograniczenie do 20mm, to juz calkim bedzie kicha !

    jakiej srednicy masz rury w scianach?
    nie przeraza cie, ze sa mniejsze niz 20 mm?

    a srednica wylewki w kranie, powinna ci przyprawic sporo siwych wlosów.
    Wszak przez tą mała dziurkę w zaworze nie ma prawa się nic lać.

  • 40. Data: 2013-09-13 22:36:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Wisniewski wrote:

> [...]
    > Jesli sie teraz wysra ktos z tych domow i spusci wode w kiblu, to
    > powiedz mi, o ile spadnie cisnienie w moim domu , kiedy mam 32mm a

    A te domy to oni podpieli za twoim wodomierzem?

    jeśli wodociągi zrobiły zasilanie 20 domów z tej 32mm rury to jest problem i
    to poważny...

    i nie ma w sumei znaczenia czy będziesz miła wodomierz 15 20 czy 50 mm bo
    problem jest przed wodomierzem.