    From: j...@p...onet.pl (J.F.)
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC i UFG. Poczatujacy kierowcy strzezcie sie ! (dlugie)
    Date: Fri, 07 Feb 2003 18:46:25 GMT
    Sender: j...@p...onet.pl@pg148.wroclaw.cvx.ppp.tpnet.pl

    On Thu, 6 Feb 2003 01:34:46 +0100, Rafał Bar wrote:
    >Cala historia kosztuje mnie 7400 PLN [...]
    >Chyba troche zbyt surowa kara za brak OC, wynikajacy z niedoinformowania ?
    >Pisze ten post poniewaz dzisiaj na TVP1 w programie 'Bezpieczna jedynka'
    >pokazywali prawie identyczny przypadek kobiety, ktora z powodu braku OC
    >nagle musi zaplacic 15000 PLN. Zobaczylem, ze nie jestem wyjatkiem.
    >Na ten moment mam alergie na policje, firmy ubezpieczeniowe, UFG i panstwo.
    >Mam ochote nazbierac kamieni i przylaczyc sie do protestujacych. Dlaczego w
    >naszym kraju nie ma mechanizmu, ktory zabezpieczylby przed podobnymi
> [...]

    Jest mechanizm - wlasnie te 3200 + koszta dodatkowe. Teraz bedziesz
    uwazal dziesiec razy na wszystkie przepisy, poinformujesz znajomych
    itp :-)
    Postaw sie w sytuacji odwrotnej - jestes przejechany przez mlodzienca
    ktorego nie stac bylo na OC. Lezysz w szpitalu, kregoslup zlamany, a
    on ma 100 zl kieszonkowego .. na to tez jest mechanizm - UFG wyplaci,
    z niego bedzie sciagac.

    >Skoro OC jest obowiazkowe, to dlaczego nie dowiedzialem sie w
    >urzedzie komunikacji,

    To fakt - powinna byc jakas informacja.

    >ze musze w tym samym dniu sie ubezpieczyc.

    I powinno byc tutaj ze 3 dni, czemu tak sie upieraja na ten sam dzien
    ?

    >Najlepiej by bylo aby w tym miejscu rejestracja byla wstrzymana,
    >do momentu wykupienia OC. To by zalatwilo wszystko.

    Tylko polowe - sa ludzie ktorym sie nie spieszy z rejestracja.

    >Gdy mialem odebrac dowod rejestracyjny po
    >wypadku musialem przedstawic OC i badania techniczne. Dlaczego do MOTYLEJ
    >NOGI nie kaze sie tego okazywac wczesniej.

    Lekko protestuje - czemu mam biegac PZU-WK-PZU ?

    >Wg mnie jest to kolejna ZLODZIEJSKA procedura,

    O przepraszam - nikt ci nie kazal pod nia podpasc. Nikt z urzednikow
    nie informowal cie tez falszywie zebys wpadl. Prowizji komisantowi
    tez nie placa .. wiec czemu zlodziejska ?

    >strasznie zdenerwowal mnie dzis we wspomnianym wczesniej programie
    >TV facet z UFG, ktory wojskowym tonem oswiadczyl, ze nie jest ich
    >obowiazkiem dochodzenie okolicznosci braku OC.

    No coz - maja prawo i tak ludzi traktuja.

    >OK. Koniec monologu. Jedynym pytaniem jakie chce zadac grupowiczom, to czy
    >sa jakies szanse anulowania kary (czesciowe lub pelne) za brak OC ze wzgledu
    >na okolicznosci. Jak to wyglada w praktyce. Czy ktos juz walczyl z UFG?

    Zero. Tzn pare jest - unikaj komornika, emigruj ...

    >Jedni ludzie mowia, ze da sie cos zrobic, drudzy, ze nie mam szans.

    Odebrales juz pojazd i DR ? Cos mi sie wydaje ze kiedys to by ci nie
    oddali bez okazania dowodu wplaty tych 3400 :-)

    P.S. Jesli poszkodowany malo stukniety ... cos mi sie wydaje ze
    stales sie wlascicielem jego pojazdu, naprawisz, sprzedasz ...

    J.