    From: "Chiron" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: O winie i karze.
    Date: Wed, 10 Apr 2013 10:30:06 +0200

    Użytkownik "LeoTar" <L...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:kk2s51$nj7$1@node2.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie, nie zgadzam się. Moja logika jest dwuwartościowa bez zadnych stanów
    > pośrednich. Albio jest się świadomym albo nie jest się świadomym. Albo
    > wiesz albo nie wiesz. Stany pośrednie sa niedopuszczalne. Następstwem
    > dopuszczenia do obiegu stanów pośrednich jest na przykład rozmyte i
    > niekonsekwentne prawo.

    To, że jedną z konsekwencji jest rozmyte prawo- to jedno. To, że Ty się nie
    zgadzasz z tym, że człowiek z natury swej dwustanowy nie jest- to po prostu
    zaklinasz rzeczywistość. A od tego rzeczywistość się nie zmieni. I właśnie
    tu także zawadzamy o problem podejścia do pewnych spraw: praktycznie aż do
    19 wieku uczeni obserowali przyrodę w bardzo szerokim znaczeniu, i starali
    się wyciągać wnioski, aby znaleźć pewne prawa i móc z nich skorzystać. To
    działało. Tak znaleziono prawa o ruchu gwiazd- nauczono się ustalać pozycję
    podróżnego woec tych gwiazd na ziemi- co w ogóle umożliwiło podróże,
    szczególnie morskie. Skoro działało skutecznie- to nie dopuszczano teorii
    Kopernika- bo na jej podstawie nie dawało się wtedy wyliczyć położenia
    gwiazd. Gdy się nauczono lepiej, niż poprzednio- zaakceptowano tę teorię.
    Takich przykładów jest mnóstwo- chodzi o pokazanie pewnego schematu- aż do
    19 wieku. Dopiero niejaki Marx, syn rabina- uznał, że np filozof nie tylko
    powinien poznawać prawa, tworzyć teorie- ale także dostosowywać
    społeczeństwo do tych teorii. To siędzieje do dziś- i w moim przekonaniu to,
    co Ty głosisz- to właśnie ten sam paradygmat. Ne ważne, że zginie czy choćby
    tylko zrobi się krzywdę milionom- to nawóz historii. Najważniejsze, że
    stworzy się Nowego, Lepszego człowieka. Oczyiście- tak to nie zadziała.
    Nigdy. Jednak kolejnych eksperymentatorów to nie odstraszy.
    --
    Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
    Arystoteles

    --

    Chiron