    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy regulamin SDI dostalem - ROZWIAZANIE
    Date: Thu, 16 Oct 2003 23:10:16 +0200
    Sender: l...@o...pl@80.51.57.132

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:bmmdta$1e5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jako właściciel mieszkania podpisuję z najemcą umowę najmu tego mieszkania
    > na czas nieokreślony. Najemca ma prawo w każdej chwili wypowiedzieć tę
    umowę
    > z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, ja tylko w przypadku
    gdybym
    > zakończył świadczenie usługi wynajmu mieszkania.

    ? Daruj ale nie rozumiem twojego toku myslenia...
    Toz i ty i druga strona macie swiete prawo wypowiedziec umowe.
    A to jest rownoznaczne z tym co nazwales "zakończeniem świadczenia usługi
    [..]"
    Fakt, ze przyklad z najmem mieszkania moze do konca nie jest adekwatny
    bo najem lokali jako prawo wzgledne korzysta z tzw rozszerzonej skutecznosci
    ktora skutkuje zwiekszona ochrona najemcy wyrazajaca sie nierowna pozycja
    miedzy nim a wynajmujacym jesli chodzi o np wypowiadanie umow.

    >Warunkiem udostępnienia
    > przez mnie mieszkania najemcy jest przeprowadzenie przez niego generalnego
    > remontu mieszkania na swój koszt.
    > Czy bedzie zgodne z prawem, jeśli po wyremontowaniu przez najemcę
    mieszkania
    > i po upływie kilku miesięcy trwania umowy, wypowiem ją najemcy, a
    mieszkanie
    > wynajmę komuś innemu za wyższą cenę?

    Widzisz... to zalezy. Jesli tak bylo w umowie (lub zalaczniku do umowy np w
    postaci
    regulaminu ;-)) to tak. Oczywiscie nikt nie broni ci proby dochodzenia
    zwrotu tej
    sumy przed sadem. To twoje swiete prawo. A co zrobi sad? Nie wiadomo.
    Jeden powie tak a drugi ze nie. To tez zalezy. W ww. przykladzie jesli
    rozwiazesz taka
    umowe po miesiacu i zgarniesz kase (czy tez wyremontujesz mieszkanie) sad
    moze dojsc
    do wniosku ze troche "przegiales" i kaze zwrocic sume. A jesli rozwiazesz
    umowe po roku
    to ten sam sad moze uznac ze wszystko jest ok. i nie musisz zwracac najemcy
    kasy za remont.
    A jak jest granica miedzy tymi okresami (1 miesiac-1 rok) ? Niewiadomo.

    Kluczowym jest pewnie zapis umowy (regulaminu) mowiacy o tym czy oplata
    instalacyjna
    jest czy nie jest bezzwrotna.

    > Pozdrowienia

    Ja rowniez cie pozdrawiam ! :-))