  • Data: 2018-01-13 14:56:59
    Temat: Re: Nowy przepis. Po co?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-01-13, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Pisałem wyraźnie - karalne są pewne zachowania, które można uznać za
    > kłamstwo, ale samo kłamstwo, jako takie, karalne nie jest. Na przykład

    Nie ma co się bać tego słowa, tym bardziej, że to co usiłujesz powiedzieć
    sprowadza się do tego, że nie każde kłamstwo jest po prostu karalne, a
    tylko takie, które (1) rodzi określony skutek (np. zniesławienie,
    poświadczenie nieprawdy, określone rozporządzenie mieniem); (2) wywołanie
    tego skutku jest karalne. Nikt przecież nie twierdzi, że każde kłamstwo
    jest karalne.

    > mogę bez zagrożenia żadną karą napisać, że Marcin Dębowski to miły i
    > inteligentny człowiek.

    O, widzisz, tak lepiej, z tym że to nie będzie kłamstwem.

    --
    Marcin