  • Data: 2004-05-30 09:54:34
    Temat: Re: Nowy dowód
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

    news:c9alim$q1f$2@news.onet.pl...

    > Z mojej wiedzy wynika, ze Urząd Skarbowy nie ma dostępu do bazy PESEL. W
    > tym stanie rzeczy opinia ich informatyków jest raczej mało wiarygodna.

    PESEL byl wielokrotnie weryfikowany w Poltaxie wlasnie w aspekcie
    weryfikowania bledów PESELa.

    > zauważy. Trafiają się jedynie błędy z czasów zielonych książeczek.

    Zdziwilbys sie jaka swoboda traktuje sie w peselu np. Bielsko-Bialą. Jest
    zapisana tak
    "Bielsko_Biała"
    "Bielsko-Biała"
    "Bielsko Biała"

    To nie jest wiarygodna baza danych.

    > Natomiast baza POLTAX-u jest oparta na NIP. A NIP może zawierać błędy
    > wynikające z przenoszenia danych z druków do systemu.

    Od 10 lat dane sa wprowadzone poprawnie. Przy wprowadzaniu PITów w ofgóle
    nie wpisuje sie danych z pól osobowo-adresowych tylko 'ocznie' weryfikuje
    zgodnosc. Z deklaracji dopisuje sie tylko wartosci w polach 'dochodowych',
    przy czym klepacz danych w ogóle nie ma dostepu do korekty danych osobowych.
    Ta korekte (na bazie NIP 3) dokonuje zupelnie inny pracownik na bazie innej
    procedury.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi