  • 1. Data: 2006-07-24 10:11:42
    Temat: Nowe prawo jazdy - co jeśli organ nie zdąży wydać prawa jazdy w terminie 30 dni?
    Od: w...@i...pl

    Witam!

    Od pewnego czasu nurtuje mnie pewien temat ;)

    Złożyłem 28 czerwca tego roku wniosek o wymianę prawa jazdy na
    nowe.

    Ustawowo Organ wydający ma 30 dni na wydanie nowego dokumentu, czyli
    do 27 lipca.

    Załóżmy teoretycznie, że grzecznie czekałem te 30 dni, obchodząc
    mój samochód szerokim łukiem, wszak moje stare, "wydane
    bezterminowo", prawo jazdy straciło ważność.

    Czy w dniu 28 lipca mogę wsiąść spokojnie do auta ze starym prawem
    jazdy, jeśli Organ wydający nie zdążył wydać nowego?

    A jeśli mnie zatrzyma Policja i dostanę mandat albo, co gorsze,
    odholuje moje auto na parking "strzeżony", czy będę mógł się
    odwołać lub złożyć pismo do Urzędu Miejskiego (Org. wyd.) o zwrot
    poniesionych kosztów? To przecież nie moja wina, że Urząd
    (urzędnik) złamał prawo.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2006-07-24 11:47:11
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    To udało ci się dowiedzieć że jest taka ustawa zobowiązująca urząd do
    wydania w terminie 30 dniowym dokumentu a nie udało ci się przeglądnąć
    archiwum grupy?

    Grzesiex

  • 3. Data: 2006-07-24 12:03:59
    Od: w...@i...pl

    Grzesiex napisał(a):

    > To udało ci się dowiedzieć że jest taka ustawa zobowiązująca urząd do
    > wydania w terminie 30 dniowym dokumentu a nie udało ci się przeglądnąć
    > archiwum grupy?

    Sorry, nie ustawa, a rozporządzenie...

    A w archiwum szukałem pół dnia i nic nie znalazłem.
    Były artykuły krążące wokół tematu, ale w żadnym nie znalazłem
    odpowiedzi na moje pytanie:

    Czy można żądać odszkodowania/zwrotu kosztów jeśli dostaniemy
    mandat?

    Jeśli podasz mi linka, chętnie skorzystam i zwrócę honor.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2006-07-24 12:16:38
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    >Czy można żądać odszkodowania/zwrotu kosztów jeśli dostaniemy
    >mandat?
    [cut]

    żadać oczywiście można, trzeba tylko udowodnić iż poniosłeś konkretne
    straty z tytułu braku nowego dokumentu.
    Grzesiex

  • 5. Data: 2006-07-24 13:21:50
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    Grzesiex napisał(a):
    > [cut]
    >
    > żadać oczywiście można, trzeba tylko udowodnić iż poniosłeś konkretne
    > straty z tytułu braku nowego dokumentu.
    > Grzesiex

    co za bzdety, mandat to kara za prowadznie bez ważnego prawa jazdy,
    bez wzgledu na przyczynę, domagać się możesz oczywiście, tyle że
    nic nie dostaniesz

  • 6. Data: 2006-07-24 13:37:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzesiex napisał(a):

    > żadać oczywiście można, trzeba tylko udowodnić iż poniosłeś konkretne
    > straty z tytułu braku nowego dokumentu.

    Ale konkretną startą nie może być kara za czyn niezgodny z prawem.
    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-07-24 14:29:17
    Temat: Re: Nowe prawo jazdy - co jeśli organ nie zdąży wydać prawa jazdy w terminie 30
    Od: w...@i...pl

    Johnson napisał(a):

    > Ale konkretną startą nie może być kara za czyn niezgodny z prawem.
    > --

    Ok. Ale w tym przypadku winny jest urząd. To on nie dotrzymał
    terminu, w wyniku czego byłem zmuszony wsiąść do samochodu bez
    ważnego "druczka" prawa jazdy.

    Jeśli, dodatkowo, jeżdżę samochodem zawodowo, wtedy kara jest
    podwójnie bolesna.

    Pzdr,
    MW

  • 8. Data: 2006-07-24 14:53:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    w...@i...pl napisał(a):
    > Ok. Ale w tym przypadku winny jest urząd. To on nie dotrzymał
    > terminu, w wyniku czego byłem zmuszony wsiąść do samochodu bez
    > ważnego "druczka" prawa jazdy.

    Jak rozumiem zrobiłeś to na polecenie urzędnika? Czym to zagroził, że
    zmusił do łamania prawa?

    > Jeśli, dodatkowo, jeżdżę samochodem zawodowo, wtedy kara jest
    > podwójnie bolesna.

    trzeba było nie jeździć i dochodzić odszkodowania

    KG

  • 9. Data: 2006-07-25 01:48:39
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    w...@i...pl wrote:

    > Ok. Ale w tym przypadku winny jest urząd. To on nie dotrzymał
    > terminu, w wyniku czego byłem zmuszony wsiąść do samochodu bez
    > ważnego "druczka" prawa jazdy.

    Nie.
    Dochodzić będziesz mógł tego co bys stracił z powodu tego, że nie mogłeś
    wsiąść bo nie miałeś prawa jazdy.
    Za to, że wsiadłeś, a nie miałeś do tego prawa i zarobiłeś mandat możesz
    dochodzić od samego siebie.