    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Notariusz wymaga zaswiadczenia z WM - czy slusznie?
    Date: Fri, 05 Dec 2008 12:54:48 +0100

    666 pisze:
    > Widzisz, tym zdaniem są opisane jednocześnie dwa prawa:
    >
    > * współwłasność (niepodzielna);
    > * wyłącznego użytkowania miejsca nr 8.
    >
    > Na upartego notariusz mógłby zażądać zgody pozostałych współwłaścicieli lokalu
    garazowego (a nie zgody wspólnoty mieszkaniowej), ale
    > to idąc wyjątkowo formalistyczną drogą.

    Mam 2 pytania:

    - po co notariuszowi taka zgoda? I na jakiej podstawie może jej żądać?

    - z czego wynika możliwość złożenia wniosku do sądu? Przecież potrzeba
    jest umowa w przedmiocie zbycia udziału w nieruchomości, dla której
    ustawa zastrzega pod rygorem nieważności formę aktu notarialnego. Chyba
    że jakiś niedouczony jestem albo obmyśliłeś jakiś inny sposób na
    "sprzedaż" tego miejsca postojowego.