eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNo dobra - a co z uprawianiem sportu rekreacyjnego na zewnątrz... › Re: No dobra - a co z uprawianiem sportu rekreacyjnego na zewnątrz...
  • Data: 2020-04-06 15:52:39
    Temat: Re: No dobra - a co z uprawianiem sportu rekreacyjnego na zewnątrz...
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 6 Apr 2020 12:18:03 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Słowo ministra na konferencji prasowej nie jest
    > źródłem prawa w Polsce, nawet jeśli Jarosław Wszechmogący
    > tak postanowi.
    >
    > A swoją drogą prawnicy mają dość jednoznaczne stanowisko w sprawie
    > obecnego "prawa powielaczowego":

    To nie budzi moich wątpliwości. W wypadku nałożenia mandatu lub grzywny
    trzeba mieć jeszcze zdrowie, żeby ciągać się z nimi po sądach, o ile
    jeszcze jakieś sądy pozostaną po wiadomych reformach.

    Co do ruchu a świeżym powietrzu, w USA mają zgoła odmienne podejście do
    problemu:

    "W czasach pandemii regularnie spaceruję po lasach wokół Saint Paul w
    Minnesocie. W przeciwieństwie do Polski, gdzie rząd zamyka parki miejskie i
    lasy, w Ameryce generalnie nie zabrania się mieszkańcom lokalnej aktywności
    na świeżym powietrzu (co innego turystyka, np. parki narodowe Yellowstone
    czy Wielkiego Kanionu zamknięto).

    Znajomy właśnie poinformował, że wrócił z przechadzki wokół podmiejskiego
    Lake of the Isles, gdzie zamknięto aleje dla ruchu samochodowego, by
    spacerowicze i biegacze mogli się bardziej rozproszyć.

    Podobne zmiany ruchu miejski zarząd parków i rekreacji wprowadził wzdłuż
    rzeki Missisipi. Będą obowiązywać tak długo jak nakaz gubernatora
    Minnesoty, by nie wychodzić z domu poza wyjątkowymi sytuacjami. Na liście
    wyjątków jest właśnie rekreacja, z zachowaniem odpowiedniego dystansu do
    innych osób.
    w 40-milionowej Kalifornii - z pewnymi lokalnymi wyjątkami - można
    wychodzić na szlaki w lasach i wypływać na jeziora. Zamknięto jednak
    zorganizowane kempingi i miejsca biwakowe. Podobnie jest w Minnesocie, Ohio
    czy Montanie.
    Dla odmiany w górzystych i cieszących się wśród turystów popularnością
    stanach Oregon i Waszyngton leśne i górskie szlaki zamknięto.
    W epicentrum zachorowań, Nowym Jorku, miejskie parki pozostają otwarte,
    choć zamknięto place zabaw, a w jednym z popularnych punktów Central Parku
    wyrósł tymczasowy szpital.

    - Korzystajcie z otwartych przestrzeni, przechadzajcie się, by zażyć trochę
    słońca - poradził mieszkańcom w środę gubernator Nowego Jorku Andrew Cuomo.

    Zarazem jednak przypomniał, by zachować bezpieczny dystans. Ostrzegł, że
    policja będzie podejmować zdecydowane działania wobec tych młodych ludzi,
    którzy nadal nic sobie nie robią z apeli i gromadzą się w jednym miejscu."

    https://wyborcza.pl/7,75399,25846437,w-usa-parki-i-l
    asy-nadal-otwarte-pod-warunkiem-trzymania-dystansu.h
    tml

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek