    From: "Valdi" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nilelegalne oprogramowanie raz jeszcze
    Date: Sun, 19 Feb 2006 17:00:00 +0100

    news:dta2p5$c5r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jaki to był zbieg okoliczności?

    Ok, opowiem wam...

    Otóż w pewnym mieście policja złapała szjkę fałszerzy pieniędzy.
    W toku śledztwa, jeden z oprychów zeznał, że drugiej lub trzeciej wiosce za
    tym miastem (muszę zaznaczyć, że moja wioska jest czwarta w kolejności)
    przekazał drukarkę i skaner właścicielowi gospodarstwa leżącego po prawj
    stronie wioski o układzie budynków, takim i takim... (niestety nie znam
    szczegółów zeznania, bazuję na tym co powiedziała mi policja). Podał jeszcze
    imię (nie nazwisko) własciciela gospodarstwa. Na pierwszy rzut oka widać, ze
    koleś zwodzi policję.
    Tak się składa, że architektura gospodarstw na wioskach dolnego śląska w
    kilkudziesięciu procentach wygląda podobnie.
    Więc policja wytypowała kilka miejsc do sprawdzenia, i ku przerażeniu mojej
    rodziny zjawili się krótko przed sylwestrem z nakazem przeszukania
    podpisanym przez prokuratora. W toku przeszukania wyszło na jaw, że w moim
    pokoju stoją komputery, i policjanci postanowili zabezpieczyć.
    Dodam, ani ja ani nikt mi znany nie ma najmniejszego związku z tą sprawą. Od
    11 lat nie mieszkam w domu, a mój ojciec nie wie nawet jak włączyć komputer.
    Pomijam już to, że w czasie działalności wspomnianej szajki nawet nie było
    mie w kraju.
    Po moim przyjeździe na posterunek i okazaniu faktur komputery mi zwrócono,
    jednak dyski pojechały do rzeczoznawcy celem sprawdzenia zawartości.
    Sami policjanci z którymi rozmawiałem przyznali, że miałem ogromnego pecha,
    i że po prostu na mnie "padło"
    Jednak stwierdzili, że jeśli rzeczoznawca znajdzie jakieś nielegalne
    oprogramowanie na dyskach, to niestety będą musieli podjąć czynności.

    Może wielu z was się uśmiechnie czytając tą historię, jednak mi wcale nie
    jest do śmiechu :(

    --
    Pozdrowionka
    Valdi