    From: "ShadowFiend" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nilelegalne oprogramowanie raz jeszcze
    Date: Sun, 19 Feb 2006 16:56:50 +0100

    > gra spelnia def. programu komputerowego

    Pozwoliłem sobie wkleić wypowiedź jakiegoś tam mecenasa z wątku z dnia
    15.02.

    " Po pierwsze
    dozwolony użytek został wyłączony w odniesieniu m.in. do programów
    komputerowych (zob. art. 77 ustawy). Oznacza to, że nie tylko nie wolno w
    świetle ustawy wymieniać się programami komputerowymi w sieci, ale także
    udostępniać ich do korzystania osobom innym, niż uprawniony z licencji na
    program komputerowy. Przy czym warto wskazać, iż ustawa o prawie autorskim
    nie daje definicji programu komputerowego. W nauce prawa autorskiego jest on
    rozumiany najczęściej jako "zespół komend przeznaczonych do wykonania przez
    komputer, zapisany w języku zrozumiałym dla tego komputera". Tak więc ujęcie
    programu komputerowego jest bardzo wąskie. Kiedy przyjrzymy się ustawie o
    prawie autorskim, to zauważymy, iż odróżnia ona niektóre kategorie tego, co
    powszechnie rozumie się jako program komputerowy. W ustawie na przykład
    wyróżnia się program komputerowy i elektroniczną bazę danych. Wynika z tego,
    iż ustawodawca stoi na stanowisku, iż baza danych w formie elektronicznej,
    będąca przecież programem komputerowym, tym programem w świetle ustawy nie
    jest. Jaki z tego wniosek? Ano, taki, że na gruncie prawa autorskiego
    rozróżnia się poszczególne grupy wytworów informatycznych. Istnieją obok
    siebie programy komputerowe, bazy danych, gry, pliki z muzyką czy video (nie
    będące programami komputerowymi). "

    No ja się nie znam... ale wygląda z tego, że rozróżnia się *gry* i *programy
    komputerowe*...