eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"? › Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego
    naruszanie"?
    Date: Tue, 25 Sep 2007 15:02:08 +0200

    news:fdb0jf$4i3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A co to ma do rzeczy? ważne że masz możliwość z nie czy z nich korzystasz.
    > Twierdzisz że powinny być różne wersje prawa, zależnie od poziomu
    > wykształcenia?

    Uwazam, ze powinna byc jedna wersja prawa. Dostępna i zrozumiała
    dla każdego, kogo to prawo dotyczy.

    > Nic z tego nie wynika, jak to ze statystyk.
    > Idąc z psem masz przeciętnie 3 nogi. I co z tego wynika :) ?

    Tylko ze ja tu nie mowie o statystyce, ale o mozliwosci
    - a wlasciwie: braku mozliwosci - korzystania z tego narzedzia.

    > Mogę się zgodzić że postrzeganie zależy miedzy innymi od poziomu
    > wykształcenia.
    > Ale jakiś obiektywny wzorzec musi być. Ktoś musi stwierdzać czy coś
    > OBIEKTYWNIE jest zrozumiałe, czy nie. No chyba że wolisz obsadzić TK
    > "półgłówkami", wtedy wszystko będą uchylać jako niezrozumiałe :)

    Jesli profesor cos rozumie, to wcale nie znaczy ze kazdy to rozumie.
    Jesli czlowiek z wyksztalceniem podstawowym cos rozumie, to
    jest duza szansa, ze i profesor tez to zrozumie.

    Natomiast wyksztalceni prawnicy, profesorowie prawa
    akurat nie gwarantuja ze ich ocena jasnosci, przejrzystosci
    prawa jest obiektywna. Powiem wiecej: jest duza szansa na to,
    ze w takich warunkach bedzie tworzone prawo dla elit: dla sedziow,
    adwokatow, prokuratorow.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek