eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"? › Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    From: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego
    naruszanie"?
    Date: Tue, 25 Sep 2007 04:32:17 -0700

    On Sep 24, 1:24 pm, "Sky" <s...@o...pl> wrote:
    > Jak współczesne prawo uzasadnia sensowność uznawania aktualności tytułowej
    > [Rzymskiej?] zasady?

    O ile chodzi o tak zwane "rzeczy powszechnie znane" typu kradziez,
    klamstwo, parkowanie w niedozwolonym a oznaczonym miejscu "zakaz
    parkowania" to tak. Natomiast jesli chodzi o takie na przyklad
    wykladnie podatkowe to powinna byc zasada "nieznajomosc prawa dziala
    na korzysc podatnika". Bo jesli z dwoch roznych urzedow skarbowych ale
    w tym samym miescie dostaje rozna od siebie interpretacje jednego
    przepisu to oczywsta ze wybiore ten lepszy dla mnie.