    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    From: Adramelech <a...@t...nie.ma>
    Date: Wed, 13 Jun 2007 10:47:55 +0200

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> Odpowiedz na
    news:06a9.00000040.466fa7d8@newsgate.onet.pl:

    > Po upływie 6 miesięcy niewiele się zmienia ze strony sprzedawcy.
    >
    > Po 6 miesiącach na konsumencie spoczywa obowiązek dowodu, że towar był
    > niezgodny z umową w momencie sprzedaży. Ale z tego nie wynika, że brak
    > przedstawienia takiego dowodu przy zgłaszaniu reklamacji uzasadnia jej
    > oddalenie.

    Czyli gdyby sklep w ciągu 14 dni które są na ustosunkowanie odrzucił
    reklamacje, bo wada nie istniała w momęcie zakupu(karta przez prawie 2 lata
    działała bez zarzutu)mielibyśmy typa z głowy? A teraz już po ptokach?

    > Podobnie jak przed upływem 6 miesięcy, sprzedawca powinien
    > zbadać, czy reklamacja jest słuszna. Jeśli bowiem sprzedawca oddali
    > reklamację z powodu "braku dowodu ze strony klienta", klient może złożyć
    > pozew w sądzie i dopiero wtedy dowód przedstawić, wygrywając sprawę i
    > otrzymując zwrot kosztów. Bowiem podstawą uznania reklamacji nie jest
    > przedstawienie dowodów, tylko obiektywny fakty wystąpienia usterki.

    Ale musi udowodnić że owa usterka istniała już w chwili zakupu? Dobrze ja to
    rozumiem? A to, przy 23 miesięcznej karcie graficznej, jest raczej
    niedoudowodnienia...

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski