eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową Art 4. a Art 10. ? › Re: Niezgodność towaru z umową Art 4. a Art 10. ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt
    -exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
    ED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 6 Nov 2010 11:53:10 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową Art 4. a Art 10. ?
    In-Reply-To: <iarl89$kcg$1@news.onet.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1011061145060.2408@quad>
    References: <iar58f$r15$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1011031038070.1580@quad>
    <iarl89$kcg$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 40
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1289041568 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22805 83.15.167.123:64062
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:658231
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 3 Nov 2010, Ariusz wrote:

    > Załóżmy taką sytuację - warunkiem utrzymania gwarancji jest przeprowadzenie
    > przeglądu gwarancyjnego - podczas, którego nie wymieniana jest żadna z części
    > eksploatacyjnych tylko sprawdzenie stanu urządzenia (np. piec gazowy).
    > Przegląd jest płatny 200 zł i jest przeprowadzany po roku.
    >
    > Jeżeli z tego przeglądu nie skorzystam bo nie chcę korzystać z gwarancji to
    > czy jeżeli do awarii urządzenia dojdzie w ciągu dwóch lat to czy mogę w takim
    > układzie skorzystać z niezgodności z umową?

    > Czy sprzedawca powie - nie zrobiłem przeglądu to on nie odpowiada bo używałem
    > urządzenie niezgodnie z instrukcją.

    O, i tu jest pułapka, w którą wpaść mogą zarówno łańcuszek
    producent-dostawcy-sprzedawca jak i kupujący.
    Pytanie zasadnicze: w jakim dokumencie określono warunki eksploatacji,
    i czy określono zakres czynności podczas przeglądu.
    Bo jeśli warunki określono tylko w gwarancji, a nie określono zakresu
    przeglądu, to IMVHO jest tak jak pisze Liwiusz.
    Ale jeśli *poza* gwarancją, np. instrukcji obsługi, napisali coś
    w stylu "fachowiec powinien nie później niż 30dni/700km/128MWh
    (zależnie od sprzętu) dokręcić/sprawdzić/nasmarować/....", to
    ów "łańcuszek" ma dość szrokie pole do podważania reklamacji:
    "sprzęt się zepsuł nie dlatego, że był niesprawny, lecz był nieprawidłowo
    eksploatowany".
    Przyznać trzeba, że widziałem całkiem sporo sprzętów w których warunki
    eksploatacji określone były właśnie w dokumencie gwarancyjnym.
    Z p. widzenia klienta: "nie czytałem, bo nie miałem zamiaru korzystać
    z gwarancji" :>

    > I tak przy okazji czy gwarant może żądać dokonywania płatnych przeglądów
    > gwarancyjnych?

    Gwarant może wszystko ;)
    No, powiedzmy, z dokładnością do art.5KC, czyli przytaczany tu od czasu
    warunek ad obsurdum o konieczności odtańczenia kankana i uwiecznienia
    tegoż na filmie może nie przejść.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1