eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Niezgodność towaru z umową
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2011-07-18 21:19:24
    Temat: Niezgodność towaru z umową
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Kupiłem niedawno (4 czerwca) dość drogi dysk SSD w firmie
    Komputronik i kiedy dysk działa jako systemowy powoduje
    30-sekundowe przerwy w pracy systemu i okazyjnie BSODy, przy
    czym problem jest znany w Internecie i na forach, nie ma 100%
    rozwiązania (częściowo pomaga upgrade "firmware" ale nie
    wszystkim i nie w 100%). Dysk był b.drogi. Oddałem go
    Komputronikowi 5 czerwca (dzień po zakupie) na gwarancję i
    teraz (po ponad 30 dniach) chcą mi dać "nówkę" zafoliowaną
    (jutro). Jednak jest to dla mnie uciążliwe bo nie chcę już
    się męczyć z tym dyskiem (musiałbym praktycznie szukać na
    niego klienta).

    W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć
    reklamację z tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu
    kasy - ponieważ nowy dysk będzie miał ten sam "bug" a inne
    dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze od tego co kupiłem.

    1. Czy takie roszczenie (o zwrot kasy) z wymienieniem powodu
    (jak wyżej) jest możliwe w ramach reklamacji z tytułu
    niezgodności towaru z umową?

    2. Na jakie konkretnie ustawy mam się powołać ? W sieci
    znalazłem wzór pisma w którym powołuje się na ustawę (nie
    wiem czy aktualnie tę co trzeba?):
    "Na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego ( Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz.1176 ze zmianami )
    składam reklamację dotyczącą:..."
    Czy to jest aktualna podstawa prawna na którą trzeba się
    powołać, czy coś się zmieniło? Jeśli się zmieniło to
    prosiłbym bardziej biegłych w tych sprawach o podanie na jaką
    podstawę prawną należy się powołać.

    Proszę o pomoc i pozdrawiam,
    Marek


  • 2. Data: 2011-07-18 21:23:25
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2011-07-18 23:19, Netx pisze:
    > Kupiłem dysk SSD w firmie
    > Komputronik

    (w salonie - nie wysyłkowo)


  • 3. Data: 2011-07-18 21:51:37
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Jeszcze prosiłbym o wyjaśnienie jak zaadresować to pismo
    "Reklamacja towaru niezgodnego z umową". Chodzi o to że na
    paragonie fiskalnym są dwa adresy:

    "Komputronik S.A.
    Poznań...

    Salon Firmowy
    Warszawa...

    WEEE:...
    NIP .....
    Paragon fiskalny...
    (...)
    "

    Teraz pytanie którą z tych jednostek wpisać na mojej
    reklamacji? (najlepiej jakbym mógł im to zanieść do salonu
    W-wa - bo jest kontakt bezpośredni to może coś się uzgodni -
    i ewentualnie kopię wysłać pod adres w Poznaniu jeśli potrzeba?)


  • 4. Data: 2011-07-18 23:21:38
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: <s...@a...pl>

    > W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z
    > tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy dysk
    > będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze
    > od tego co kupiłem.

    1. Twoje domysły nie mogą być powodem reklamacji.
    2. Jeśli o tym, o czym piszesz, zostałeś poinformowany przez sprzedawcę lub
    producenta, to także nie ma powodów do skałdania reklamacji. Kupiłeś bowiem
    coś, co jest zgodne z opisem sprzedawcy/producenta.



  • 5. Data: 2011-07-19 00:02:04
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2011-07-19 01:21, s...@a...pl pisze:
    >> W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z
    >> tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy dysk
    >> będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze
    >> od tego co kupiłem.
    >
    > 1. Twoje domysły nie mogą być powodem reklamacji.
    1.1 Ja nie chcę reklamować nowego dysku tylko ten co oddałem
    i uznali (serwis producenta uznał) że jest wadliwy (bo chcą
    mi dać nowy egzemplarz który już jutro ma być w salonie do
    odebrania)
    1.2 Z tego co przypuszczam to nie ja ma udowodnić że dysk
    jest wadliwy tylko oni że jest odwrotnie
    1.3 Na forum producenta można przeczytać że problem
    występuje. Są nawet sondy z prezentacją graficzną wyników, z
    których wynika u jakiego procenta użytkowników występuje
    problem. To samo na Polskich forach
    1.3 Nowy dysk ma zapewne to samo oznaczenie modelu, więc nie
    różni się od tego co oddałem do naprawy. Co najwyżej firmware
    jest nowszy ale i tak nie rozwiązuje problemu - z tego co
    czytam na sieci.

    > 2. Jeśli o tym, o czym piszesz, zostałeś poinformowany przez sprzedawcę lub
    > producenta, to także nie ma powodów do skałdania reklamacji. Kupiłeś bowiem
    > coś, co jest zgodne z opisem sprzedawcy/producenta.

    Nie zostałem poinformowany. Na fora i wiadomości w Internecie
    o problemach z tym modelem dysku natrafiłem już po zakupie,
    kiedy sam zaobserwowałem że dysk nie działa jak powinien.
    Przy zakupie nie wpadłbym na to że ten model dysku jest
    wadliwy bo należał do najdroższych a z opisu na stronie
    Komputronika wynikało że jest tip-top najszybszy itd.


  • 6. Data: 2011-07-19 06:18:54
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Konrad" <n...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Netx" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j02hi1$ha5$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2011-07-19 01:21, s...@a...pl pisze:
    >>> W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z
    >>> tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy
    >>> dysk
    >>> będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są
    >>> wolniejsze
    >>> od tego co kupiłem.
    >>
    >> 1. Twoje domysły nie mogą być powodem reklamacji.
    > 1.1 Ja nie chcę reklamować nowego dysku tylko ten co oddałem i uznali
    > (serwis producenta uznał) że jest wadliwy (bo chcą mi dać nowy egzemplarz
    > który już jutro ma być w salonie do odebrania)

    To ładnie z ich strony - generalnie nie muszą.
    Przypuszczam że nie będą mieli absolutnie żadnego problemu żeby udowodnić ci
    że dysk jest sprawny - wystarczy że uruchomią na nim test producenta.
    Z czytania forów można jedynie wycągnąć wniosek że ludzie to idioci.


    Konrad


  • 7. Data: 2011-07-19 09:50:19
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>


    "Konrad" <n...@p...onet.pl>
    >
    > To ładnie z ich strony - generalnie nie muszą.
    > Przypuszczam że nie będą mieli absolutnie żadnego problemu żeby udowodnić
    > ci że dysk jest sprawny - wystarczy że uruchomią na nim test producenta.
    > Z czytania forów można jedynie wycągnąć wniosek że ludzie to idioci.
    >
    >
    > Konrad

    No właśnie, czego jesteś przykładem.


  • 8. Data: 2011-07-19 11:30:25
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>


    "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:j03kfe$nv6$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Użytkownik "Andy Niwiński" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:j03k0s$504$1@dont-email.me...
    >
    >> No właśnie, czego jesteś przykładem.
    >
    >
    > O, cześć Andy, jak tam córeczka Dżesika sie chowa?
    >
    >
    > Konrad
    To nie ten Andy, moja się inaczej nazywa...


  • 9. Data: 2011-07-19 21:52:19
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Netx" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j02812$nik$1@inews.gazeta.pl...
    > Kupiłem niedawno (4 czerwca) dość drogi dysk SSD w firmie Komputronik i
    > kiedy dysk działa jako systemowy powoduje 30-sekundowe przerwy w pracy
    > systemu i okazyjnie BSODy, przy czym problem jest znany w Internecie i na
    > forach, nie ma 100% rozwiązania (częściowo pomaga upgrade "firmware" ale
    > nie wszystkim i nie w 100%). Dysk był b.drogi. Oddałem go Komputronikowi
    > 5 czerwca (dzień po zakupie) na gwarancję i teraz (po ponad 30 dniach)
    > chcą mi dać "nówkę" zafoliowaną (jutro). Jednak jest to dla mnie
    > uciążliwe bo nie chcę już się męczyć z tym dyskiem (musiałbym praktycznie
    > szukać na niego klienta).
    >
    > W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z
    > tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy
    > dysk będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są
    > wolniejsze od tego co kupiłem.
    >
    > 1. Czy takie roszczenie (o zwrot kasy) z wymienieniem powodu (jak wyżej)
    > jest możliwe w ramach reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową?

    A jesteś konsumentem? Bo gdzieś tam piszesz o szukaniu klienta na ten dysk.
    >
    > 2. Na jakie konkretnie ustawy mam się powołać ? W sieci znalazłem wzór
    > pisma w którym powołuje się na ustawę (nie wiem czy aktualnie tę co
    > trzeba?):

    Jesli jesteś konsumentem, to powołujesz sie na niezgodność towaru z umową.
    Druk ma chyba każdy sklep. Są w sieci. Natomiast jeśli zareklamowałeś go z
    gwaranci, to moim zdaniem nie ma teraz możlwiości, byś zmienił podstawę. Z
    tytułu niezgodności, to możesz zareklamowć ten nowy dostarczony Ci
    zamiennik, o ile okaże się wadliwy. W mojej ocenie same informacje z
    Internetu świadczące o tym, że wszystkei takie dyski są wadliwe nie będzie
    wystarczającym dowodem na wadliwość tego zafoliowanego. Sam piszesz, że
    błędy się pojawiają u jakiegoś procenta użytkowników. Więc ne u wszystkich
    i nie można wykluczyć, że akurat ten, któy Ty dostaniesz jest sprawny.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1