eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową? › Re: Niezgodność towaru z umową?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!n
    ews.tpi.pl!not-for-mail
    From: Tomek <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową?
    Date: Mon, 10 Jul 2006 15:04:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <e8tjac$b8q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <e8tb8p$ass$1@opal.futuro.pl> <e8tgnb$s4r$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <e8tgt3$hf0$1@inews.gazeta.pl> <e8tig7$3o2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dlh161.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1152536716 11546 83.24.37.161 (10 Jul 2006 13:05:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Jul 2006 13:05:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.4 (Windows/20060516) Hamster/2.0.0.1
    In-Reply-To: <e8tig7$3o2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 0628-1, 2006-07-10), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:400030
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):
    > W wypadku części do PC-tów obowiązują jakieś tam standardy. Karta
    > grafiki do PC-ta ma pasować do PC-ta. Każdego, chyba, ze napisano co
    > innego.

    A skąd wiesz, że to karta jest winna, a PC-cet cacy? Skąd wiesz, że
    zestaw części elektronicznych do którego podłączono sprzedaną kartę jest
    PC-tem? Skąd wiesz, że tenże zestaw spełnia wymagania stawiane
    standardem komputerów klasy PC? A jeśli nie spełnia tenże zestaw norm,
    to karta jak najbardziej ma prawo nie działać i trudno tu mówić o
    odpowiedzialności sprzedawcy / producenta.

    I, AFAIK, ciężar dowodowy spoczywa na tym, kto chce osiągnąć jakieś
    skutki prawne. Tak więc w przedstawionej sytuacji wyglądało to tak:
    1. Klient twierdzi, że karta nie działa na jego komputerze, w związku z
    tym oczekuje zwrotu gotówki.
    2. Sklep udowadnia, że na innych komputerach klasy PC karta pracuje
    poprawnie, tak więc można domniemywać, że problem wynika z niepoprawnej
    konfiguracji komputera klienta.
    3. ... teraz ruch klienta... musiałby udowodnić, że jego komputer
    spełnia normy, a karta nie działa, bądź też udowodnić, że karta nie
    działa na jakimś urządzeniu, które spełnia normy przewidziane dla kart
    graficznych. Ze względu na trudność i koszty takiej operacji -
    zdecydowanie nieopłacalne.

    Tak więc IMHO klientowi nie przysługuje prawo do zwrotu towaru. IANAL

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1